tirsdag den 5. marts 2013

Long time - no see :)

Pueha så er det vidst ved at være lang tid siden jeg har fået opdateret min blog - men hold da op hvor har jeg også bare haft travlt på det sidste! Jeg har ikke rigtig styr på den ene dag til den anden lige nu, så lad os gå igennem mine billeder og se om vi kan få styr på nogle af de ting jeg har beskæftiget mig med.

Jeg kom endelig igang med min photoshop klasse, som er de næste 5 lørdage. Vores første projekt var at skulle retouche en person uden make-up og lave en front page til et magasin - mit første A i den klasse :) Her er resultatet: 


Derudover fik jeg også endelig færdiggjort mine møbler i min tegne klasse, hele 16 stk. farvelagt også - pueha det tog mig vildt mange timer, men så er det jo dejligt når man kan kigge på det bagefter og være stolt af sit arbejde. Jeg fik endda 20/20 point for dem, hvilket er et stort skulderklap, fordi min lærer kun giver 100% point yderst sjældent. 


Vejret er virkelig begyndt at blive lækkert og derfor synes jeg da også lige det skulle nydes med en god omgang salat og nogle skønne fashion blade.


Min udsigt udover downtown LA fra min balkon.


og en anden natte udsigt nede fra downtown :)



Jeg sørger jo løbende for at holde mig selv opdateret omkring trends og mode og igennem min instagram profil, lægger jeg løbende billeder op med inspiration til moden lige nu.

Her er et godt eksempel:


Neon farver, blomstret materialer og og studs (jeg aner ikke hvad de der små metal knapper hedder på dansk haha, det er squ nærmest pinligt) er en stor del af forårsmoden, hvilket disse shorts er et rigtig godt eksempel på! 


Sort og naturfarver er også meget populært lige nu.


Striber og peplum kjoler er også rigtig populære lige nu - jeg er helt vild med denne kjole fra Target til $20 :) 


Endnu flere striber og endnu mere sort og hvid.


Blonder er også en stor del af forårsmoden :)



og en af de ting jeg elsker i øjeblikket er glimmer og glitter - så jeg blev da nødt til lige at prøve denne fantastiske neglelak fra Essie, hvis du er til glitter i neglelak kan den sagtens anbefales! Specielt med en metalic farve inden under.


Lige et dejligt stemningsbillede af min lejlighedskompleks med en skyfri himmel.


Jeg er stadig vildt aktiv med min hula hop ring hver dag, selv tidligt om morgenen står jeg gerne en halv times tid til et afsnit Grey's Anatomy eller hvad det lige er jeg er igang med på netflix. Meen jeg vil bare sige, at det virkelig hjælper på det, for hver dag føler jeg mig endnu et skridt nærmere min ønskede flade mave :)


Lige et skønt lille billede til alle jer der hjemme i DK, sådan var vores vejr i sidste uge - jeg siger jer det var helt fantastisk. Da jeg gik ud fra vores klasse i lørdags og der var 25 grader kl. 10.30 om formiddagen, følte jeg mig bare så lykkelig på en eller anden måde. Haha det lyder squ næsten lidt skørt, men det var bare så skønt at man kunne have så mange dage i streg med godt vejr. Jeg kan dog godt mærke at jeg stadig er meget dansk, lige så snart solen skinner og vejret er godt (hvilket det er ret tit) føler jeg at jeg skal nyde hver en solstråle af det, man ved jo aldrig hvor længe det varer ved.


Så var der jo Oscar's sidste mandag, det gjorde altså lige min løbetur lidt mere interessant :)


Det var Analisa's fødselsdag sidste onsdag (d. 20.02) så om lørdagen havde hendes forældre og hendes tante og onkel inviteret os ud i Hollywood til middag, sammen med hendes kæreste Eddie og nogle af hendes venner. Hendes forælder er bare så hyggelige og sjove at snakke med. Det sjove var dog, at da hendes onkel fandt ud af, at jeg var fra DK blev han vildt spændt. De har åbenbart noget familie i DK, fik ikke helt fat i hvordan det hænger sammen, men anyways de kommer og besøger dem henover sommeren, så han ville helt vildt gerne have hvis jeg kunne være en overraskelse for dem og byde dem velkommen på dansk :) Haha det kunne da være meget sjovt!



Hun fik endda en fødselsdagskage fra restauranten :)


Planen var egentlig, at vi skulle have været i byen bagefter, men stemningen var egentlig mest for bare at tage en taxa hjem igen og så spille noget beer pong og andre spil i lejligheden. Vi blev nødt til at køre i to biler, så da vi kom før hjem end de andre, gjorde jeg den store fejl at jeg satte mig i sofaen en lille smule og så faldt jeg squ i søvn. Jeg havde trodssalt også været op siden kl. 6 om morgenen for at tage i skole først, så egentlig var jeg undskyldt. Det vilde var dog, at for de næste to timer, præsterede jeg at sove/ halv sove til tider, mens de larmede rundt og hørte højt musik, det må virkelig bare betyde at jeg var træt!

Mandag havde jeg min sidste midterm (test i midten af mit semester, halvvejstest kan man vel kalde det) så jeg havde aftalt med Analisa og Eddie at vi ville tage ned på den her tyske bar, der har tyske pølser og øl - så lækkert altså !! Og skønt med et par øl oven på en masse tests. 

Det er selvfølgelig med sauerkraut og det hele :)


I tirsdags tog jeg bussen til Rolling Greens, (det firma jeg laver frivilligt arbejde for) for at holde min første præsentation med det arbejde jeg havde lavet. Jeg var lidt nervøs for eftersom det er mit første projekt for dem, var jeg ikke helt sikker på hvad de gerne ville have og synes også det er et ret stort ansvar at stå med. Hun var rigtig positiv omkring det hele og havde kun nogle små rettelser jeg skulle ordne. Derudover tilbød hun mig en praktik plads når det er lovligt for mig i forhold til regeringen. Det var vildt dejligt at høre og et stort skulderklap eftersom det kun er 2. gang jeg er der :) 

Jeg fik ændret de ting der var og sendte hende det endelige resultat:

Så det grundlæggende bag disse billeder, er at for hver måned har jeg sat et farve tema sammen, hvor jeg har siddet og fundet en masse inspirations billeder, som passer ind til de forskellige temaer. Dette er noget man bruger hver måned, til at holde en ren linje i de dekorationer osv de laver.

























På vej hjem fra Rolling Greens, smuttede jeg lige ind for at handle ind. Blev simpelthen lige nødt til at tage et billede af grøntsags afdelingen, det er fantastisk hvor mange friske grøntsager de har herover - det er skønt :)



Og som sædvanligt skulle jeg da lige have et billede af min aftensmad bestående af: krydret kylling, butternut squash pomfritter (rigtig lækre og rigtig sunde) og champignoner og tomater stegt på panden - mums!


I onsdags d. 27.02 var det Jenna's fødselsdag. Vi havde skole fra kl. 8.30 om morgenen, så på vej derhen smuttede jeg ind forbi Ralphs for at købe nogle fødselsdags goder: et fødselsdagskort, en bamse med en lille ballon og slik i et glas og en kæmpe cupcake - chokolade selvfølgelig.


Jeg tror virkelig den cup cake reddede hendes morgen, den blev i hvert fald nydt hele klassen igennem!

Eddie fortalte mig om effekten af kanel den anden dag og hvordan det skulle hjælpe dig med dit sukker niveau i kroppen, så du nedbryder mere af det. Det skulle være et sundt og effektiv - såå det tænkte jeg, det skal da lige prøves af. Da jeg var i Ralph's for at handle ind, fandt jeg disse kanel piller. Haha jeg ved at specielt mor og far synes jeg er oven ud skør lige nu, men hvis man ikke afprøver nogle ting af får man jo ikke svar på det, og en del af min fashion blog er jo bl.a. at prøve ting af som det her, og så er det jo rent natur, så det kan i hvert fald ikke skade :) Er også begyndt at putte kanel i min havregrød om morgenen og yougurt for snacks. Fordelen er jo også bare at jeg i forvejen elsker kanel ;) 


Pueha nu blev klokken alligevel midnat og efter en laaaang weekend med en torsdag - fredag nat uden søvn overhovedet og ikke ret meget resten af weekenden, tror jeg efterhånden jeg skulle give min krop noget søvn. Jeg tror virkelig det er godt jeg dyrker så meget motion, er ude hver dag og spiser så sundt, for ellers ved jeg godt nok ikke hvordan jeg ville have overlevet alle de lektier og knap så meget søvn. Kan dog godt mærke at min krop er begyndt at sige lidt fra til tider, meen nu er der trodssalt kun tre uger tilbage før jeg har ferie og kan slappe af i hele to uger - det bliver jo fantastisk :) Jeg fik forresten min sidste karakter for alle mine midtvejs tests her den anden dag og kan hermed stolt meddele at jeg har opnået hele 55/55 A'er indtil videre de sidste 7 uger. Pueha når jeg tænker over det er det helt vildt, både tanken om hvor mange afleveringer og tests det er, men også over hvordan det dog er muligt gang på gang at opnå det ene A efter det andet. Det er som om det hele lige pludselig bare bliver lidt mere urealistisk synes jeg - altså det er squ lidt vildt at opnå det og specielt fordi jeg nogen gange kigger rundt og ser hvad de andre har lavet af projekter og så kan jeg virkelig ikke lade være med at tænke hvad de laver her - altså hvis du ikke har en naturlig kreativ evne, er det nok ikke det rigtige sted :)
Vi har lige afleveret et projekt idag for vores trend klasse. Vi skulle lave tre forskellige kollager, med forskelige farve paletter. Først skulle vi finde en bygning fra 1920'erne-1980'erne i LA, som vi skulle bruge som inspiration og fra der udbygge vores farve palette med 5 farver og finde passende billeder til fra moden den gang. Det samme gjorde sig gældende for en mere nutid bygning og derefter en fremtid bygning, dvs. en bygning der er i gang med at blive bygget.

Dette var hvad jeg brugte hele natten på at researche, for det er ret svært at finde farve billeder fra 1930'erne vil jeg bare lige sige :)


Fremtiden:


Nutiden:


Fortiden:


Pointen med dette lige nu var dog at fortælle, at da vi afleverede dem idag var der en del af dem som, ja jeg ved ikke engang hvordan jeg vil beskrive det, men i hvert fald ikke noget jeg vil aflevere, lad os bare sige det sådan. Billederne var dårlig kvalitet og ikke printet særlig godt (altså jeg brugte lige knap 100 kr på at printe mine billeder ud på foto papir), de var ikke klippet ud helt lige og så var de ikke engang limet på så det var lige, altså det er da bare generelle ting at gøre synes jeg. Fair nok hvis man ikke er så kreativ til hvordan man lige skal sætte det sammen, men så kan man da i det mindste gøre de basale ting ordentlig. 

Det der med at vores timer kun er 10 uger, gør også bare at det hele er ret presset sammen. Lige så snart vi afleverede vores projekt fik vi blot det næste for, som skal afleveres næste uge - pueha det er altså bare en lang smørre der ikke ender før vi har ferie. Denne gang skulle vi finde en butik på en af de dyre gader i Beverly Hills og analysere den. Dvs tage en masse billeder og analysere hvordan butikken er bygget op, om deres reklamer er gode osv. kan vise mere når jeg får færdiggjort projektet - forhåbentlig i morgen :)

Eftersom det ikke tog også særlig lang tid at tage de billeder og vi stadig havde god tid inden vores matematik time, tog vi da lige et lille smut forbi denne hersens lækre is butik, hvor man får en cookie sandwich :) Mums !



Åh ja, så var der jo faktisk en ret så positiv side ved at blive oppe hele natten til fredag og fik færdiggjort en masse lektier, det betød nemlig at jeg havde tid til at smutte ned til poolen og nyde nogle timer der med min hula hop ring og dase den af i solen - ah skønt og virkelig velfortjent :)


Haha folk kiggede dog lidt til at starte med da jeg tog hula hop ringen frem, men bagefter synes de faktisk det var meget fedt og helt seriøst at kunne dyrke motion mens man står i solen og nyder det - så bliver det altså ikke meget bedre. Og til de af jer der synes jeg er ret så skør med min hula hop ring hele tiden, så forbrænder man altså mellem 50 og 70 kalorier hver 10. minut man bruger den, så det er altså ikke bare for fis og ballede :) Jeg skal nemlig holde en tale om at bruge en hula hop ring som træning i min mundtlige engelsk klasse på onsdag, så jeg har helt styr på facts'ene nu :)



De sidste billeder fra idag er fra i torsdags da jeg sad ude i parken ved skolen og spiste min salat til frokost. Det er simpelthen bare så lækkert at nyde solen i så høj grad i starten af marts måned :)



Nu blev klokken så også 00.30 og så er det da vidst ved at være sengetid, nu fik jeg da i hvert fald også opdateret min blog denne gang :) Jeg håber på at kan få den opdateret inden for det næste stykke tid, meen eksamenerne og de sidste projekter begynder så småt at starte nu, såå lover intet - det er ikke sikkert der bliver tid. Meen om ikke andet når jeg er blevet ædru igen engang tirsdag d. 26. marts, så skal jeg nok opdatere for de sidste tre uger. Jenna og jeg har nemlig aftalt at når vi er færdig med vores sidste time mandag aften, så skal vi ellers bare fejre at være færdig og det gør man jo bedste med et par øl eller flere!!! 

Ha' en fantastisk dag alle sammen - kys og kram fra LA :)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar