torsdag den 11. april 2013

First day of school.


Så er det alvor – ikke mere ferie i denne omgang. Jeg sidder lige nu i min 3. klasse for i dag – Design & Layout og kan efterhånden godt mærke trætheden komme snigende, og koncentrationen er måske heller ikke helt på toppen længere, meen jeg er jo kun lidt over halvvejs for i dag.

Jeg landede første i LA omkring 15.40 i går eftermiddags LA tid, og så tog det en evighed at komme igennem Custome Check, hvor de tjekker ens visa og opholdstilladelse og bagefter når man har fået sin kuffert, skal man også igennem en lang kø der, hvor de skal tjekke de kufferter der har mad i. Jeg vælger altid bare at sige at jeg intet har og indtil videre er jeg aldrig blevet tjekket – selvom der lå et helt rugbrød i min kuffert. Det tog hele to timer, og selvfølgelig var der ingen forbindelse derinde til min mobil, så jeg kunne ikke kontakte Jenna, der endte op med at have kørt rundt om lufthavnen 5 gange, fordi man ikke kan holde nogle steder, men kun kan samle folk op. Når jamen vi fandt da hinanden til sidst og hvor var det skønt at se hende igen og der blev helt sikkert også gaklet en masse på de 45 min. det tog hjem til min lejlighed. Efter at have været ude og rejse i næsten 24 timer var jeg ved at være ret smadret og synes bare generelt, at det denne gang havde været en rigtig lang tur. Jeg var i min lejlighed omkring kl. 18.30 og havde fået email om, at jeg havde en pakke ventende nede på kontoret. Jeg snuppede derfor en yogurt, fik lige mulighed for at nyde solen en 5 minutters tid, uh hvor havde den bare været savnet, skønt at være tilbage i varmen og så hoppede jeg ellers i mit fitness tøj, så jeg kunne nå ned og hente min pakke på kontoret inden det lukkede kl. 19 og derefter gå ned i fitness centret. Efter to uger i DK (hvor vægten i morges fortalte mig, at jeg tog 3 kg på) med næsten ingen træning, havde jeg virkelig brug for bare noget træning. Eftersom mit knæ stadig gør ret ondt, blev det til træning af arme, mave og ryg i en 40 minutters tid og så var min krop også godt brugt. Det var vidst også kun min stædighed der fik mig igennem den træning. Inden for en time fik jeg dog alligevel præsteret at pakke begge mine kufferter totalt ud, taget et dejligt fortjent bad og lavet lidt hurtig aftensmad og så kravlede jeg ellers træt under dynen med filmen; New Years Eve. Der gik ikke mere end en 20 minutter, så begyndte mine øjne stille og rolig og lukke i, så jeg smuttede ud for at tage min sovepille, for at være sikker på at jeg ville sove hele natten og så faldt jeg ellers hurtig omkuld. Den sove pille virkede dog ikke længe, for omkring midnat vågnede jeg første gang, så igen ved en 2-tiden, 3.30-tiden og da jeg vågnede kl. 4.45 og ikke rigtig kunne falde i søvn igen, endte jeg med at se resten af filmen færdig og stå op da mit vækkeur ringede kl. 6. Måske ikke lige den fedeste nattesøvn at få natten før en 12 timers skoledag.

Min første klasse var World Art, så vi denne gang bevæger os væk fra den vestlige verdens kunst, som vi har kigget på indtil videre, men nu bevæger os mere til Asien og Afrika. Jeg er sikker på det nok skal blive en rigtig spændende klasse og specielt fordi jeg har den samme lærer jeg har haft til mine andre historie fag. Jeg kunne godt mærke at trætheden ramte mig allerede der, meen den blev sat på pause til min næste time; Product and Brand Development. Jeg er ikke racist, meen min lærer er sort og han sagde selv da han kom ind af døren at han var den skaldede, sorte dude. Han er præcis som de der sorte, komikere man ser på film. Han fyrer den ene jokes af efter den anden og hele stemningen omkring ham er squ egentlig ret underholdende og specielt med den attitude mange sorte mennesker har. Det er nok ganske udmærket, jeg falder i hvert fald ikke i søvn i den klasse.

 Så lige nu er jeg på 8. skole time, men heldigvis er denne klasse rimelig afslappende og indtil videre har vi brugt tiden på at snakke om branding og præsentere os selv. Generelt virker det som en mere afslappende klasse, hvor vi skal lave vores eget fashion brand og lave alt det design det indebærer, så det virker som om, vi kan lave det meste i vores eget tempo, hvilket passer mig perfekt midt i min lange dag.

Det er rigtig fedt at være tilbage igen. Det har været lidt hårdt at starte så meget lige på, men hvis jeg kan få de fleste lektier færdig i morgen og jeg ikke ender med at have en lørdags klasse de første fem uger, har jeg weekenden og mandag fri, til lige at komme tilbage igen og komme på plads J Jeg kan godt mærke jeg lige skal ind i rytmen igen med lektier og afleveringer, lige nu trætter det mig mest bare, meen med en forhåbentlig lidt bedre nattesøvn i nat, håber jeg at kunne se på det hele med friske øjne i morgen.  

I mellem tiden blev jeg færdig med den klasse. Og havde min sidste og 4. klasse for den dag; Critical Concepts. Her skal vi som vores første projekt vælge et tv show, mit valg står enten mellem Will & Grace eller The Big Bang Theory. Jeg har ikke set nogen af dem før, så skal lige ind og have set nogle afsnit og så skal jeg ellers lave 10 sketches som Set Designer til vores næste klasse - der er altså nok at gå i gang med :)

Nu sidder jeg hjemme i min seng og kan godt mærke jeg er ved at være ret så bumpet. Det var en virkelig lang dag og specielt efter de to første klasser, virkede det som om det ville vare for evigt. Men hvis jeg tænker tilbage og tænker på jeg lige havde halvdelen af mine klasser på én dag, føles det squ egentlig meget godt. 

Jeg fik forresten aldrig afsluttet det sidste af mine karakterer for mit 2. semester. Jeg endte op med at få rene A'er i alle mine fag, det betyder også, at jeg endnu engang er havnet på The President's Honor Roll, (Rektorens æresliste). Derudover regnede jeg sammen at jeg havde præsteret at få 105/105 A'er. Dvs. gennemsnitlig i hver uge har jeg lavet/afleveret 10,5 aflevering, test, projekter og eksaminer. Det er squ ret vildt :o Men hold kæft hvor er det bare vildt fedt at jeg endnu engang har formået at score totalt top point og så endda med så mange fag, det er squ ret sindsygt hvis jeg selv skal sige det. Og ikke noget der er set sådan lige nu.



Derudover sagde Mr Perelman, (min tegne lærer) og så lige i dag, at han havde vist mine tegninger fra sidste semester til de andre lærere og de havde allesammen være vildt begejstret for dem og synes de så rigtig godt ud - åh yes hvor fedt altså !!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar