onsdag den 17. juli 2013

Så lykkedes det endelig at få uploadet 2 del af billederne fra vores roadtrip.

Efter vi havde kørt ned ad Lombard Street og de mange bakker i San Francisco - brugte vi nok ca 30-45 min på at køre rundt i The Marina for at finde et hotel at overnatte på. Altså hallo en onsdag troede jeg da ikke ville være en travl dag, men åh jo det var det åbenbart, de ca 10 stedet vi var inde og spørge var i hvert fald fuld booket. Endelig fandt vi dog et sted hvor de havde et værelse med to dobbelt senge, så den hoppede vi på. Vi var også ved at være ret godt sultne efter sådan en lang køre tur, så, så snart vi var klar smuttede vi ned på Chestnut Street og jeg kunne selvfølgelig ikke være tilbage i mit gamle nabolag uden at spise frokost på mit yndlingssted - Pluto!

Ah skønt at være tilbage og få en god omgang salat - det vækkede mange minder, med veninder og Asher og jeg der har spist frokost her åh så mange gange.




Bagefter tog vi bussen ned downtown også en tur jeg har kørt uendelig mange gange da jeg boede her, så det var lidt sjovt at køre der igen.


Åh ja mere kærlighed i luften - det er jo med at nyde det så længe det varede <3


Drengene havde bestilt tid til Alcatraz om eftemiddagen så vi havde lige lidt tid vi kunne bruge downtown inden vi skulle med sporvognene. De blev brugt på at kigge på undertøj, både til mig og Kasper's kæreste Maria - ganske underholdende at have to drenge med på tur med masser af holdninger :) Og ja det køb blev nok lidt for privat til et billede her - men lad os bare sige det sådan, Søren var ret så tilfreds ;)

Da vi kom hen til stoppet hvor sporvognen kørte fra, var der al for lang kø til at vi kunne nå at komme med og nå ned til Fishermann's Warf - derfor gik vi tilbage for at tage bussen og de nåede også kun lige med færgen i sidste øjeblik. Jeg har jo været på Alcatraz hele to gange, så jeg følte ikke rigtig for at bruge penge på at tage derud igen, så det blev en ren drengetur, mens jeg tulrede lidt rundt ved Fishermann's Warf, og tog en lille slapper på græsplænen i parken. 

Lige en smule billeder fra deres tur



Søren er blevet helt vild med at tage billeder - så her kommer lige en meget lille procentdel af alle de fantastiske billeder han fik taget ;)






Udsigt udover San Francisco.


Rigtig San Francisco tåge henover Golden Gate Bridge


Haha og ja han var åbenbart vildt fascineret af denne kære fugl - og da han nu også har lært sportsknappen at kende, hvor man bare ka holde knappen nede og så fyrer den løs med billeder, var der rigtig mange af dem ;)




I mellemtiden kom min gode veninde Victoria lige forbi. Det var rigtig hyggeligt lige at se og snakke med hende igen. Det blev også den eneste jeg lige nåede at mødes med, men nu havde vi jo heller ikke særlig meget tid her.

Vi havde ikke lige helt forstået hinanden rigtig da jeg forklarede dem hvor de skulle gå hen og møde mig da de kom i land igen, så det tog os nok ca kun 45 min at finde hinanden og så var der ellers nogle ret sultne og utålmodige drenge jeg fandt. Men okay, nogen gange når man kender vejene ud og ind, tænker man måske ikke lige altid over hvor tydeligt man får det forklaret - haha, ups :)

Jeg kan jo heller ikke være i San Francisco uden at spise på The Rainforest Café så der havde jeg bestilt bord til os - så vi skulle da i det mindste ikke stå i kø inden vi sku spise.



Jeg elsker deres mad herinde så som altid blev jeg simpelthen nødt til at have den sædvanlige ret; steak, spareribs og kæmpe rejer, med en masse grøntsager. Hvad jeg dog ikke lige tænkte på var, at det nu er meget længe siden jeg har spist rødt kød sidst, så det var min mave desværre overhovedet ikke tilfreds med at få :( Meen godt det var det - men min mave var ikke særlig glad resten af aftenen!


Næste dag satte de mig af ved metroen så jeg kunne tage den ned til Burbank, hvor Laura, Asher og Emerson ville hente mig. Så kunne jeg bruge dagen sammen med dem og drengene kunne tage på udflugt sammen. 

Hvilket blandt andet bestod af en køretur forbi Chinatown - Søren var noget overrasket over hvor mange kinesere der vrimlede rundt over det hele.


En tur over Golden Gate Bridge (de nåede ikke helt af motorvejen inden de kørte over)



Og ned til Half Moon Bay for at besøge en af Kasper's veninder der er på roadtrip rundt i USA.



I mellemtiden i Hillsborough.

Da jeg først steg ind i bilen iført solbriller var Asher godt nok ikke helt sikker på hvem jeg var, men lige så snart jeg tog dem af smilede han over hele hovedet og kunne i hvert fald godt genkende mig. 
Ih hvor han også bare snakker så meget mere nu, det er ikke alt der er lige forståeligt, men han gør i hvert fald et rigtig godt forsøg ;)
Da vi kom hjem var det frokosttid og Laura tog rigtig en masse lækre ting ud så jeg kunne lave mig en salat som jeg jo altid gjorde, men jeg havde virkelig bare lyst til en gang havregrød, eftersom vi jo ikke rigtig havde fået morgenmad den sidste uges tid - hun grinede godt nok lidt af mig ;)


 Hvor var det bare rigtig skønt at besøge dem og være sammen med Asher igen. Det er vildt så stor han efterhånden er blevet. De to scrapbøger jeg lavede til ham (en fra mig og en mor Laura og Karl) bliver brugt op til flere gange hver evig eneste dag - de står på toilettet og bliver flittigt bladret igennem når han sidder på potte, dejligt at se at det var alt mit arbejde værd! Da vi sad på potte sad han endda og kiggede på billederne, pegede på mig på billedet og sagde gladeligt Anja og derefter pegede han op på mig og sagde Anja igen - så ja han ved helt sikkert godt hvem jeg er! 
Vi nød det gode vejr ude i haven med han vand bord og en masse andet legetøj og så fik jeg jo også lige hilst på lille Emerson, han er godt nok også bare kær og ligner noget mere Laura synes jeg. Skuffende og nok lidt overraskende fik jeg slet ikke taget flere billeder, ikke engang et med Asher og jeg :( men det betyder jo bare jeg må komme tilbage snarest! 
Drengene kom ved en 17-30-tiden, Laura havde lavet ovn-bagte kartofler, jeg havde lavet en lækker salat og Karl havde stegt steaks på grillen. Mens jeg stod og lavede salat og Karl kom ind af døren, udbrød Laura også, se hvem der er her og så står hun endda og laver salat - det er lige som i gamle dage :) Haha. Vi havde en rigtig hyggeligt aften og nød at kunne sidde længe ude og nyde det gode vejr, mens jeg fik spillet en masse basket ball med Asher, eller dvs. jeg fik mest kigget og han fik mest spillet.

Næste formiddag var de lige taget afsted til hans danse klasse da vi stod op, så vi hang ud i huset, fik noget morgenmad, fik pakket sammen og gjorde os klar til at køre mod Santa Cruz igen da de kom hjem. Det var lidt trist ikke at kunne bruge mere tid sammen med dem, meen jeg må jo bare sørge for at komme på besøg noget oftere. Eller om ikke andet måske til Thanksgiving, hvis de vil have besøg af os begge to :)

Vi kørte til San Francisco lufthavn for at aflevere den ene bil og leje den anden (det var planlagt sådan fordi vi jo egentlig kun ville have haft en convertible fra nu af) meen så fik vi da bare lov til at prøve to rigtig fede biler af !!




På vej mod Santa Cruz stoppede vi lige op for at få en omgang frokost.


Denne gang kunne Søren i hvert fald ikke klage over at der ikke var kød/mad nok - haha. Han blev endda helt amerikaniseret og fik en boks med til at putte den ene i :)



En ca to timers køre tur til Santa Cruz - fandt et hotel - Kasper tog en lur og Søren og jeg tog en gå tur på stranden.


For at være helt ærlig, så var jeg lidt nået et punkt hvor jeg var træt af at spise ude, så vi kørte til en Safeway tæt på og handlede ind til noget aftensmad og morgenmad - der var nemlig mikroovn i rummet. Da vi kom tilbage og med papir poser i hånden, skulle Søren og Kasper lige konkurrere om hvilken vej op ad trapperne der var hurtigst. Den tabte Kasper ganske hurtig eftersom posen sprak og madvarerne lå ud over det hele - haha et kønt syn ;)


Et par plastik tallerkener og den ene seng som stol og så var der ellers serveret aftensmad.



Haha tre meget forskellige tallerkener - hvem mon spiste hvad? ;)


Lørdag stod den på ren afslapning på stranden. Søren og Kasper havde fundet kæmpe sandwich til $5 dagen inden!


Ja, ja den Kasper holder er bare 1/4 i pakken :)


Da Søren og jeg bare lå og slikkede sol... 


blev Kasper squ lidt for rastløs og hvad bedre at lave på en strand end at grave et hul ;)



Han startede ud med et Ben & Jerry's bæger, men fik senere lov til at låne en spand af en lille dreng.





Det var rigtig skønt med en dag på stranden - det blev dog kun til at par hurtige dukkerter når vi fik det varmt, vandet var trodssalt ikke vildt varmt må jeg nok indrømme ;)



En 5 timers kørsel mere mod LA den dag gjorde at vi først var hjemme ved en midnatstid og var alle godt og grundig trætte og brugte efter en hel fantastisk men også travl roadtrip.

Efter vi havde sovet længe søndag, Søren og jeg havde været nede og træne og vi havde tulret lidt rundt og slappet af i lejligheden, kørte vi lige en tur op forbi Hollywood skiltet og en tur igennem Beverly Hills inden vi skulle aflevere bilen igen.







Vi kom lige forbi nogle af de store, rigtig flotte huse i Beverly Hills.


Med nogle lækre biler



Og så en tur ned af Rodeo Drive (kendt for at være shopping gaden med alle de dyre designer butikker på)


Også med et par fede biler - dem der parkere sådan ude foran på gaden er helt sikkert specielle kunder der er inde for at shoppe - her i Michael Kors.





Mandag smuttede vi ned downtown for at kigge på noget undertøj til Kaspers kæreste Maria og imens fik Søren fat i Morten Breum der gerne ville mødes med os og ha frokost. Kasper og specielt Søren er kæmpe fan af ham og var helt efter at få kunne få lov til at møde ham. Vi tog hen på en café hvor de havde en masse salater og sandwich - Breum havde lige trænet så det skulle være noget sundt jo - den var jeg i øvrigt ret så meget med på ;) Det var vildt fedt at møde ham og snakke med ham - specielt fordi han bare var så nede på jorden og helt lige som at sidde og snakke med en hvilken som helst dansker i LA. Han synes det er vildt fedt, at Søren flytter herover til september og vil gerne prøve og hjælpe ham så godt han kan, med evt at finde et arbejde til den tid. Efter vi havde spist gik vi ned til indgangen af denne park for lige at tage nogle billeder. Da vi kommer ud på gaden kigger han over på mig og spørger om ik han har mødt mig før, hvor jeg så kunne fortælle ham at Jenna og jeg var til en af hans koncerter på en club i januar, hvor vi snakkede med ham bagefter. Ret så vildt at han rent faktisk kunne huske mig.


Den ene aften var vi nede på Hooters - en meget amerikansk sports/familie bar/restaurant som er kendt for kun at ansætte tjenere med kæmpe bryster eller gode røve, som går rundt og serverer i hot pants og nedringede bluser - det skulle de da lige opleve ;) Maden var bestemt også meget amerikansk, det var i hvert fald ikke særlig nemt at spise sundt derinde.




Bagefter smuttede vi ned i biografen - lige så amerikansk, en kæmpe sal med plads til 800 personer - der var dog ikke særlig mange derinde.


Og en omgang popcorn! Det var mega fedt at man kunne tage armlænet op, så man kunne faktisk sidde tæt sammen og se filmen. 


Vi så White House Down, en rigtig fed film der helt sikkert godt kan anbefales - og jeg faldt ikke i søvn det siger ret så meget (okay måske også fordi der sad en vis Hr. Søren ved siden af mig ;))

Onsdag aften, deres sidste aften i Los Angeles gik turen til Hollywood.


En tur ned ad Walk of Fame.



Og så ind og spise på Hard Rock Café bare lige for at få endnu mere amerikansk med her på den sidste aften.


Kasper der lige ville lege med mit kamera :)






Bagefter tog vi ind på Guinness Record Museum, hvor man kunne se alle de rekorder der er lavet gennem årene.

Her er jeg med Elvis Presley - der havde vundet uendelig mange præmier.


Søren og Kasper fandt stor morskab i dette fantastiske spejl




Verdens højeste mand - ja tak han var kæmpe!


Og verdens mindste kone - totalt urealistisk at noget menneske kan være så lille.


Så fandt vi også lige Danmark derinde, kendte for flest grise født på én gang - hele 34 styks i 1961. 


Hen mod midnat - efter lidt shopping i alle souvenir butikkerne tog vi metroen tilbage downtown.




Torsdag stod vidst bare på træning, afslapning og ja så et smut ud til lufthavnen - pueha det var hårdt at sige farvel til dem. Jeg tror Søren og jeg stod og krammede og kyssede i næsten 10 min. inden vi endelig fik sagt farvel. Jeg må også nok indrømme at jeg bestemt ikke kunne holde tårerne tilbage, og der gled også en enkelt eller to ned af hans kind. Selvfølgelig hjalp det lidt at vide at han ville komme tilbage til september og at det denne gang er sidste gang vi skal undvære hinanden så længe, men alligevel hold kæft hvor er det hårdt at skulle sige farvel til hinanden og undvære hinanden hele tiden. Det har rigtig dejligt at have dem begge to på besøg - vildt dejligt at se Kasper igen og hænge ud med ham for to hele uger, jeg synes det er så dejligt at have en drenge ven man kan være så tæt på som jeg føler jeg er på ham - længe leve familiebånd!!
Og selvfølgelig Søren - jeg havde squ været lidt spændt på at se hvordan det ville gå med at være sammen med ham 24/7 i to uger, fordi vi højest har været sammen i ca to døgn i streg før. Men det gik bare virkelig godt, der har slet ikke været nogle problemer og det har heldigvis bare gjort mig endnu mere sikker i, at det er det helt rigtige at han flytter herover og flytter ind ved mig. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at vi vil få tingene til at fungere rigtig godt sammen. Det er jo altid dejligt at være nyforelsket, men det her er virkelig første gang jeg har kunne se en fremtid sammen med en fyr og jeg kan slet ikke vente med at han kommer herover, vi kan få en hver dag sammen og dele en masse fantastiske oplevelser sammen :) !!! 

De første dage efter de var taget hjem var rigtig hårde og ja jeg må jeg nok indrømme at der endnu engang røg flere tårer. Nu havde jeg jo haft besøg af folk i en hel måned, først min søster og så de to og nu var jeg lige pludselig bare helt selv. Jenna havde hendes bedstemor på besøg, Analisa var nede i deres hus på stranden over weekenden og mine andre veninder var stadig hjemme på ferie - så der var bare mig. Det var så underligt at gå helt alene rundt i lejligheden og alt mindede mig bare om dem. Selv når jeg var nede og træne, som ellers normalt er mit fri sted og hvor jeg elsker at tage hen for at stresse af og bare træne - mindede mig nu sådan om nogle rigtig fede ugers træning med Trine og så bagefter en masse god træning med Søren. Det er da blevet  bedre nu - men det overrasker mig stadig meget hvor meget jeg faktisk savner Trine nu, hun faldt bare så naturligt ind i min hverdag og var det skønt at have en rigtig god veninde og søster her. Søren selvfølgelig, det bliver squ hårdt de næste to måneder, men igen tanken om at det her er sidste gang vi skal undvære hinanden hjælper en del på det, jeg skal i hvert fald aldrig undvære ham så lang tid af gangen igen. Selv bare de små ting som at gå ned og handle ind minder mig om ham, og jeg kan ikke lade være med at glæde mig til at vi kan gøre det sammen. Men når nu er jeg kommet igang med skolen igen og det har da helt sikkert også hjulpet en del på savnet og fået mine tanker lidt væk. Nu må jeg hellere få lagt det her indlæg op og så kommer der meget snart et nyt med min første vilde og fede uge tilbage på FIDM :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar