mandag den 11. november 2013

Christmas Displays are looking amazing!!

Wauw hvor har jeg bare vildt mange billeder fra de sidste uger i Rolling Greens - så lad jer ikke skræmme af den tilsyneladende lange post, det er mest billeder - rigtig flotte billeder :)

Først lige et par billeder af nogle af de hverdags displays jeg designede ugen inden vi begyndte på alle jule displays'ene.




Vi startede i Culver City mandag morgen, jeg startede ud med at designe det ene af hverdags displays'ene. Det er fedt hvordan Raychel nu bare fortæller mig hvilket område i butikken vi ska ha ordnet og så stoler hun på at jeg får det lavet :)


Fransk inspireret have




Lige lidt billeder fra vores process på første dagen:





Uh tirsdag morgen var det første gang temperaturen var nede på 13 grader om morgenen og ja jeg ved det, det er squ næsten pinligt at sige - men hold kæft jeg syntes det føltes koldt! Så jeg fandt mit halsterklæde og jakke frem - hah jeg dør da når jeg kommer til dk (meget snart :))


Idag fik jeg designet og kreeret display'et aviary:










Haha åh ja og til frokost tid fik jeg mig lige en lille ven!


Og endelig hele display'et færdigt:


Med et par ændringer her og der. Det er det der nogle gange tager laaang tid, du har rent faktisk lavet et helt display færdig, meen der er bare noget der ikke helt passer sammen og starter man da stort bare forfra :) 


Som i at hænge flere fugle op sammen med stjernerne og tilføje grene bagved.



Klokken 22 onsdag aften og vi var efterhånden næsten færdig med hele butikken. Tre meget lange dage fra 8-9 om morgenen til sen aften - men hold da op hvor det hele bare så mega godt ud og hvor var det bare en stor tilfredsstillelse endelig at se det hele færdigt! Og nu glæder jeg mig bare endnu mere til jul :)


Her i midten er der Winter Wonderland:






Ej jeg var helt fantastisk, så smukt med al den hvide sne, glitter, krystaler osv.


Ugen efter delte vi os, så Raychel, Helen og en masse praktikanter var i Beverly Hills mens Megan, Angela (min ex-lærer), Tracy og jeg tog til Costa Mesa.

Megan og Angela havde været dernede fredag inden for at starte lidt op og planlægge det hele.
Det hårde ved at arbejde i Costa Mesa er virkelig transporten - først skal jeg med metro ned til Culver City, hvilket tager 45 min - 1 time, derefter kører vi alle sammen ned til Costa Mesa, hvilket nemt kan tage en time - så man bruger meget tid på transport + arbejde i 10-11 timer. Fredag havde de sat Let Them Eat Cake op, det var dejligt at se hvor fine de kager jeg havde lavet pyntede i display'et!




Inden vi gik igang med de andre store display, var der tonsvis af kasser der skulle pakkes ud og pakkes sammen (det tog nok de første 2-3 timer ;)) Derefter gik jeg igang med nogle af hverdags displays'ene. Jeg kan godt mærke at jeg har det meget bedre med bare at få et område i butikken og få at vide hvilke produkter der skal være der og så kan jeg ellers gå i gang med 100% frihed til at designe det som jeg gerne vil. Det der med at være flere om det, betyder også bare der er endnu flere meninger og holdninger. Dejligt at vide at de stoler nok på mig til at jeg gør det hele selv.
Tjah altså, jeg sys måske det er lidt for meget, men dette er Jesus/efterårs området!




Derudover ordnede jeg også lige to reoler! Ved siden af alle disse kreative og meget travle jule display, skulle vi have lavet hverdags displays'ene mere rolige og simplistiske.


Derefter gik Angela og jeg igang med Candy Cane Lane.




Altså det ka godt være det var lange og hårde dage, men ej hvor jeg bare elsker alle de flotte resultater! Det gør mig virkelig helt glad at sidde og kigge på de her billeder nu og vide det er mine design og mit arbejde der nu er fremstillet i butikken. Og så elsker jeg jo også bare julen helt vildt, så det gjorde det bare endnu bedre!


Tirsdag gik jeg igang med at lave Bird Cottage/Rustic Tradition, vi blandede de to temaer sammen og lavede en lille "skov" ud af tykke grene (hmm mine træ-sorter er ikke hvor de burde være, men kunne det måske være birk? ;))


En opsætning af potter; organiseret rod :)


Bordet foran display'et skulle egentlig bare være et bog bord, meen jeg synes lige der skulle lidt jul indover det også. 


Til de af jer der måske synes det her ser bekendt ud, så var det også her jeg lavede mit store efterårs display for et par måneder siden. 


Det fascinere mig stadig hvor nemt og enkelt det hele ser ud når man ser det færdige resultat og man så tænker på hvor mange timer man rent faktisk har brugt på at sætte det op. Det er som et helt puslespil at få så mange små nips ting til at passe sammen og balancere hinanden. 

Fx på den her reol kan i se der er et sæt hvide potter på hver side, i to forskellige højder. Der er de hvide æsker med lys i spredt ud over reolen i forskellige højder, men som alle balancere det. Der er nogle områder hvor tingene står helt lige på linjer og andre stedet for det er sat op som de ligger og falder ud af noget. Alt er gennemtænkt ned til mindst detalje.


Det var faktisk lidt sjovt, mens jeg gik og satte dette display op kom der to damer forbi der fortalte mig at det så rigtig godt ud at de troede deres arbejde var sjovt, men de kunne kun forestille sig hvor sjovt det måtte være at designe en hel butik i jule tema - og det er også bare mega fedt!




I mellemtiden lavede Angela og Megan Elegant Traditional, jeg synes bare lige jeg ville vise jer det også.




Vi havde aftalt at blive til ved en 21-tiden så vi kunne færdiggøre så meget som muligt, så efter aftensmad gik vi allesammen i fællesskab igang med; From Russia to Love. Slet ikke et tema jeg rigtig forbinder med jul, meen det skal der nok være nogen der gør! De blev lidt overraskede over hvor mange orange jule kugler de havde bestilt og de så lidt for skrigende ud når de lå i en skål, så vi besluttede os for at pynte træet orange :)



Nogle rigtige lange dag i Costa Mesa, men hvor havde vi bare fået lavet vildt meget! 

Onsdag havde jeg fri fordi Søren og jeg skulle ned på kommunen og til et event i Hollywood om aftenen (mere om det i mit næste oplæg)

Torsdag var vi allesammen samlet i Beverly Hills, fordi de holdte en jule fest om aftenen for at vise butikken frem og indbyde jule sæsonen, derfor skulle det hele jo gøres færdigt. 

Til at starte med fik jeg lige ordnet en bog hylde.


Derefter gik jeg igang inde i Bed/Bath afdelingen. Alle jule displays'ene var færdige, så vi skulle faktisk bare sørge for at resten af butikken så godt ud. Det var lidt sjovt, for da jeg gik fordi her på vej ud på toilet, studsede jeg lidt over hvor tingene var display'et, for det så i hvert fald ikke ud som noget Raychel eller Helen normalt ville gøre. Lidt efter spurgte Raychel om jeg ikke kunne ordne det, fordi de havde haft en praktikant til at gøre det igår og det var ikke helt endt så godt. Lidt sjovt hvordan jeg med det samme spottede den fejl ;)

Og nu ser det meget bedre ud.



Hen mod aften arrangerede Angela og jeg buffet'en med en masse jule knas, småkager, ost og kiks og varm æble cider med kanel (det er nok lidt ligesom vores tradition med jule glögg tror jeg) og så lavede Megan en cocktail med noget spicy rom et eller andet.


Jeg har ikke lavet nogle af de her jule display's men jeg synes lige jeg vil vise jer hvordan vores Beverly Hills butik ser ud. Det er sjovt at selvom mange af temaerne er de samme som i Costa Mesa ser displays'ene helt anderledes ud.



Jeg elsker det herområde med alle de flotte julestjerne, sne fnug og sne og glitter - ah så smukt!







Winter Terrarium


Tarnished Romance


Let Them Eat Cake



Candy Cane Lane



Det var så underligt da jeg tog hjem kl. 21 den aften, det var sidste dag inden jul at jeg var i Rolling Greens. Det har været vildt fedt at være der og jeg har fået rigtig meget ud af det, en masse erfaringer, lært en masse og fået nogle nye gode veninder. Det har godt nok været lidt frustrerende til tider ikke at kunne blive betalt, specielt fordi at jeg føler at jeg ofte får lavet meget mere end en af de andre visuelle personer, men sådan er det jo. Det må jeg bare acceptere og så tænke på hvor meget jeg lærer af alt det her i stedet for.

Fra nu af regner jeg med at arbejde til de her store opsætninger der kommer, sådan som Valentines Day, påske, forår, efterår osv.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar