torsdag den 30. august 2012

1-20 document for my visa

Nu skulle der faktisk være styr på alt hvad der skal være styr på inden jeg flytter til LA d. 26. sep om aftenen. Jeg var nede på skolen og hente mit I-20 dokument igår, som er et papir jeg skal have fra skolen, der beskriver mit skoleophold og som jeg skal bruge til min visa ansøgning. Jeg fik bestilt en tid på ambassaden den anden dag, så der smutter jeg over d. 12. sep sammen med mor og Trine og så fik jeg ellers lavet hele min visa ansøgning på nettet idag. For det første er der jo bare mega mange sider der skal udfyldes og de 6 mest åndsvage sider er dem hvor de spørger om man har til hensigt at være med i terrorgrupper, eller voldtægtsgrupper eller andet i USA. Ej men seriøst, tror de da virkelig der er nogen der vil sige ja til den slags? For så er de da helt sikre på ikke at få godkendt et visa. Da jeg endelig nåede frem til sidste side, mangler jeg et program nummer, som jeg ikke havde den fjerneste ide om hvad er. Selvfølgelig var der heller ikke nogen af dem jeg kunne snakke med ved FIDM der var på kontoret og jeg kunne ikke gemme ansøgningen fordi der var en fejl i det nummer... Det endte med, at jeg slog nogle forskellige ting op på nettet og fandt frem til nogen, men om det er det rigtige det har jeg ikke den fjerneste idé om, men jeg tænker at de da vel ikke vel nægte mig adgang pga af et lille nummer :). Derudover fik jeg også betalt min SEVIS fee på $200 og fik mor sat igang med at betale de 1000 kr. for mit visa. Ja, ja det er bestemt ikke billigt at få et visa.

Idag fik jeg også lige pakket de sidste kasser ned og sat det ud i garagen, så nu er jeg ellers bare klar til at tage afsted, selvfølgelig lige med et lille smut til DK først :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar