søndag den 4. august 2013

Wow - hvor blev de første fire uger af dette semester af?

Wuhuuu så er vi på den igen - som altid flyver tiden bare afsted og det er helt urealistisk at jeg næsten er halvvejs med det her semester, men der er også bare run på, hvilket jo egentlig er meget godt!

Altså når jeg ligger billeder ind på bloggen ender det altid med den får blandet det hele rundt, så denne gang tager vi dem squ bare lige i den rækkefølge de er kommet ind i og så vender vi lige tilbage til skolen senere ;)

Jeg er begyndt at komme rigtig godt igang med mit fitness brand; YourFitnessChoice og sørger for, at ligge motivations billeder hver dag. Jeg er begyndt at hjælpe nogle af mine venner og andre der har kontaktet mig, hvilket jeg synes er mega fedt! Jeg ville ønske jeg havde tre timer mindst mere i døgnet hver dag, som jeg kunne bruge på at bygge det her endnu hurtigere op, meen det må jo bare komme som det kommer og tage en dag ad gangen. 

Her er nogen af de billeder min veninde Mette og jeg tog den ene dag vi var nede og træne. Jeg har planer om, at lave tre-fire forskellige træningsprogrammer så der er mulighed for at skifte det op hver 3. uge, til det synes jeg det ville være mere personligt hvis det var billeder af mig der viser øvelserne i stedet for billeder jeg bare ville finde på nettet. :)


Andet motivation, eller ved jeg ikke om man kan kalde det ;) Meen igår faldt jeg squ lige i og havde bare sådan lyst til pizza og is da jeg var nede og handle efter min lørdags klasse. Selvom jeg er blevet sådan en fitness freak og altid spiser sundt og hvad der er bedst for min krop, har jeg jo også de her dage hvor man alligevel lige ender op med noget andet ;)


Uh ja så har jeg fundet et nyt vidunder - lowcarb, zero calories og gluten free fettuchine spinat spaghetti. Jeg aner ikke hvad de er lavet af, måske egentlig mest bare vand eller noget i den stil, meen det er et rigtig godt substitute når jeg nu ikke spiser alm spaghetti og de smagte faktisk overraskende godt :) Jeg var nede i Beverly Hills Farmer's Market med en kollega efter arbejde sidste torsdag og der havde de store friske, lækre herloim tomater, hvilket mindede mig om min tid som au pair, hvor vi altid fik dem sammen med mozzarella ost og en rigtig god oliven olie med noget balsamico. Jeg fik jo en flaske af hver af Laura og Karl da jeg flyttede herned, så de kom lige i brug - mm mums :P


En anden ny opdagelse jeg har gjort mig de sidste par uger er tofu, det havde jeg godt nok heller aldrig troet at jeg nogensinde ville komme til at spise, synes squ det har virket lidt mærkeligt, en slags kød, der ikke har noget som helst at gøre med kød ;) Men når den anden dag var jeg med til et fitness møde ved en anden lejlighed her i komplekset, et firma der hedder Herba Life, og hvor de vidst har oprettet en gruppe der hedder Hope24, som er en masse personlige trænere. De arbejder godt nok igennem det firma og det er ikke det jeg er interesseret i, jeg har ikke lyst til at arbejde for andre hvad det her angår, men for mig selv så det er mine helt egne klienter og jeg kan gøre det hele på min helt egen måde. Men det var nu stadig meget spændende at være med og høre lidt forskellige foredrag. Det bedste af det hele var, at alle skulle medbringe et eller andet mad til en buffet. Det var så fedt at være et sted hvor man bare kunne tage lige hvad man havde lyst til, for alt var lækkert og sundt mad. Her var der en der havde taget tofu med og så tænkte jeg at jeg da nok hellere måtte prøve det og det var faktisk overraskende godt. Så nu er det blevet min nye dille - det virker også lidt mere let og luftigt end kylling, kalkun og svinekød :) Hvis du endnu ikke har prøvet det, burde du gøre det!


Jenna og jeg var også lige et smut i Costco den anden dag, jeg var løbet tør for kød og det går jo ikke med mit daglige protein indtag. Det er helt vildt hvor billigt det var der; jeg fik alt det her for $160. Fire pakker hakket kalkun kød, 12 kyllinge bryst (med max 2% vand i, fortalte Søren mig lige at det er noget de er begyndt at gå meget op i, i DK), to store stykker laks, en pakke med 12 kat fisk filletter, fire svinemørbrad, fire pakker tofu, to store kalkun stykker, en kæmpe pose frisk spinat, en kæmpe pakke tomater, en kæmpe pakke champignoner og en pakke med squash pandekager.  


Nu er fryseren igen fyldt med små poser, med hver stykke kød afmålt til portioner.


Lige lidt flere billeder fra Mette og min træning. 


Tror da forresten heller ikke jeg endu har fået nævnt at jeg havde min barndomsveninde Mette på besøg fra torsdag aften - mandag morgen. Vi gik i vuggestue sammen og blev passet op ved vores nabo om eftermiddagen efter skole da vi var små og har faktisk ikke snakket meget sammen de sidste par år, så jeg må nok være ærlig at sige, at jeg var lidt spændt på at have hende på besøg, men det var bare så hyggeligt og vi snakkede nærmest konstant fra hun kom, til hun tog hjem til vores fælles veninde Trine Bay der jo lige nu studerer i Santa Monica. Hun var rigtig nede og træne med mig hver eneste dag, og hun er nu blevet en af mine første klienter og er 100% klar på en ny sund livsstil og jeg glæder mig rigtig meget til at hjælpe hende igang og nå hendes mål.


Åh ja med alle de gøremål jeg efterhånden har fået sat igang, blev min to do liste efterhånden for lang, så valgte lige i stedet for at dele den op i fire ;)



Motivation, motivation, motivation - en meget vigtig del af min hverdag og derfor synes jeg lige, at jeg trængte til et par nye motivations billeder :)


Som jeg vidst har snakket om førhen og jeg jo når jeg lige føler jeg har tid, begyndt at eksperimentere med forskellige nye grøntsager, denne omgang blev det en aubergine. Jeg synes ikke lige der var en opskrift på nettet der var vildt interessant, såå jeg gjorde som jeg egentlig også bedst kan lide, jeg prøvede mig bare frem. Jeg skar den halvt over og udhulede midten af den, hakkede tomater og laks og lagde ned i, pyntede med hytteost, frisk hakket basilikum og lidt salt på toppen og så ind i oven ved en 200 grader indtil laksen var kogt helt igennem - mums det var lækkert!


Der er flere der efterhånden spørger indtil min spisevaner og jeg ved også der er nogle af jer hjemme i DK der tror jeg ikke får nok at spise, så tænkte jeg ville lave en visuel måltids dagbog, her er min morgenmad: En omelet af 3-4 æggehvider, tomater, champignoner og frisk spinat, en skål havregrød med chia seeds (5g fiber) og banan skiver, og de dage jeg træner om morgenen selvfølgelig også lige min pre-workout drink :)



Og så tænkte jeg at jeg også lige så godt kunne tage en hel dag med :)

En god omgang salat til frokost, en spejlægs og banan mad (jeg plejer egentlig ikke rigtig at spise rugbrød herover, men jeg er lige kommet ind i en periode hvor det er spændende) og to protein barer til snacks, squash pandekager, svinemørbrad og en tomat til aftensmad. Jeps som i kan se, får jeg masser af mad i løbet af dagen, det kan sagtens lade sig gøre at spise en masse, hvis bare man spiser det rigtige :) Selv Mette kommenterede også, som Kasper havde gjort, at hun var vildt overrasket over hvor meget jeg faktisk spiste i løbet af en dag. Men mit stofskifte er også blevet meget bedre efter jeg jeg har sat 100% fokus på kun styrketræning og jeg forbrænder derfor hurtigere min mad og med alle de fibre jeg spiser, har kroppen nemmere ved at skille sig af med det den ikke skal bruge (ja det var en pæn måde at sige det på tror jeg ;)). Åh ja og så selvfølgelig min post-workout drink. 


Uh ja så ringede denne dejlige besked da også lige på min skærm den anden dag - haha tre måneder, ej hvor er det bare skønt <3

Sidste tirsdag fik jeg afleveret mit 2. projekt i min Materials & Props klasse. Vi skulle lære en masse male teknikker, blandt andet sten (den går stribe) træ i forskellige variationer og en masse andet.

Derefter skulle vi sætte det sammen i et design og her er det endelige resultat. Pueha det bræt vi skulle male på er bare mega hårdt at skære i og med alle de her kære striber (det her er ca kun halvdelen af hva jeg skar) havde jeg en ret så øm tommelfinger da jeg var færdig. Jeg har endnu ikke fået noget karakter for nogle af de ting vi har lavet i den klasse, det får vi først i uge 5, meen hvis jeg selv skal sige det, synes jeg det blev ganske udemærket :)


Man skal i hvert fald ikke komme og sige jeg ikke kan multitaske og så endda klokken 6 om morgenen; der er gang i en gryde havregrød, en pande med grøntsager til min omelet, en pande med et kyllingebryst og mit skærebræt med alle mine grøntsager til min salat. Man kan vidst rolig sige at jeg er blevet et morgen menneske :)


Analisa havde fundet nogle rigtig flotte blomster til lejligheden den anden dag!


En anden rigtig stor motivation er process billeder som jeg vælger at kalde dem. Helt før og efter billeder er det måske ikke, fordi det ikke er de første billeder jeg har taget, men de første er fra april, det miderste af mine mave er fra juni og så de nederste herfra august. Der sker da en forandring, meen ej hvor tager det altså bare laaaang tid at få trænet den mave op, men det er dejligt at se, at der i det mindste sker noget :)


Når man taber sig, så ender det jo også med, at ens tøj bliver en anelse for stort og eftersom jeg meget snart skal have gjort mere plads til min dejlige kæreste i mit walk-in-closet, tænkte jeg den anden dag da jeg alligevel vågnede klokken 6 og først skulle afsted på arbejde 9.30 at jeg lige så godt kunne få sorteret det. Det blev til en kæmpe stak jeg nu kan forære væk og glæde nogle andre med :) Det betyder dog også bare, at jeg nu nok skal ud og have fundet mig nogle nye cowboy bukser.


Synes lige det var en smuk udsigt ned over downtown den anden dag da jeg gik hjem fra bussen fra arbejde.


Uh, uh jeg fik min forsendelse af pre-workout pulver den anden dag! Og ja så er det nok ikke et madskab man ser i de fleste køkkener ;)


Okay så kom vi igennem det nok lidt blandede stak billeder og nu var planen faktisk at jeg ville komme mere ind på hvordan det går med skole og arbejde, for der er faktisk en del at fortælle, meen som altid blev klokken lidt mange nu - og jeg sover ikke særlig godt om natten, jeg vågner flere gange og sover ikke særlig tungt, så jeg tænker jeg nok burde være lidt fornuftig og hoppe i seng, vækkeuret ringer trodssalt kl. 5.45, klar til min morgen træning. Meeeen jeg synes dog stadig jeg burde opdatere min blog og så må jeg vende tilbage med resten inden for de næste par dage - jeg skal nok skynde mig så meget jeg kan. Et kan jeg da sige, selv om det er stressende, jeg konstant er på farten og jeg virkelig savner jer hjemme i DK lige for tiden, så har jeg det godt :)

Ha' en helt fantastisk mandag allesammen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar