lørdag den 29. september 2012

First cooked dinner (Sept 28th)


Efter endnu en laaang dag, skulle det gøre godt med at rigtig måltid. Jeg havde inviteret Tessa, min danske veninde der er au pair i West Hollywood ned på noget aftensmad så hun kunne se lejligheden. Sara og jeg havde endelig været nede og få handlet ind her til formiddag, hvilket jeg må sige, indtil videre ikke kun bestod af mælk og havregryn – det kan man vel næsten ikke byde en der nu har hjulpet mig med at flytte i flere dage. De havde noget hvid fisk jeg ikke har set før, så det skulle da prøves af. Jeg kunne godt mærke en stor forskel på at handle ind nu hvor det hele er til mig selv, i forhold til førhen hvor jeg altid handlede ind for Laura. Hun gik næsten altid efter de dyreste ting, jeg hopper squ lige på de billigste ;) Jeg vil sige første handle oplevelse gik godt, jeg fik også et medlemskort så jeg kan få endnu flere rabatter ;) Det eneste lille problem var, at Sara og jeg ville købe en champagne så vi kunne fejre, forhåbentlig i morgen, at være færdig med at pakke ud og samle møbler. Det eneste lille problem var dog at han åbenbart ikke kunne godkende mit danske kørekort, jeg skulle have mit pas på mig, ej men altså det render jeg jo ikke rundt med, det er squ for dyrt hvis det bliver væk, især med visa og det hele i. Heldigvis havde Sara hendes amerikanske kørekort på sig, så vi fik da vores champagne alligevel. Det er squ da egentlig lidt træls hvis jeg skal til og have mit pas med hvergang jeg skal købe alkohol.

Når men altså, hvis vi lige skal tage dagen fra begyndelsen, så var Grace, hendes mor og jeg nede for at hente vores sofa i dag. Grace havde fundet den på nettet, ved en der solgte den til $150 sammenlignet med $700 på nettet – godkendt. Piger havde skrevet, at hun havde slået det op på google og at det bare lige var et par blokke væk, hah ja flot det tog os altså ca. 30 min at komme derned og det var endda uden særlig meget trafik. Det var måske ikke lige i det fedeste nabolag hun boede, der ville jeg i hvert fald nok ikke lige gå rundt om aftenen selv og hun var måske heller ikke lige den mest hygiejniske person selv ;) Meen vi fik da bakset sofaen ind i bilen og fik endda 4 gratis puder med. Nu var det ellers med at komme tilbage til downtown for Grace skulle være på skolen for at registrere hendes klasser. Vi nåede det lige og så kørte jeg hjem og hentede Sara så vi kunne komme ud og handle.

Tilbage igen i lejligheden skulle vi nu bare have sofaen slæbt ind i elevatoren og op på 9. Etage – jeg er efterhånden ved at være træt af at slæbe på ting, meen nu skulle vi da også snart være færdige.


Vi fik hevet alt betrækket af og så røg det ellers ind i vaskemaskinen. Vi fik styr på lidt flere ting og fik endelig noget morgenmad. Vi skulle være nede med bilen ved lufthavnen kl. 16, så det passede med, at vi lige kunne tage et smut forbi Ross og Bed Bath and Beyond for at købe de sidste ting jeg havde fundet ud af jeg stadig manglede. Uh hvor kan jeg da bare gå rundt sådan nogle stedet i flere dage og hvor er der bare mange ting der frister !! Når jeg forhåbentlig er helt færdig med mit Walk in Closet i morgen, kan i lige se hvor mange smarte og lækre ting jeg fandt til det. Jeg kan i hvert fald sige at jeg fandt 100 bøjler mere, jeg havde jo slet ikke nok og vil også lige sige at jeg mindst har glemt 50 i SF.

Jeg havde aftalt med Grace at hende og hendes mor ville komme og hente os efter vi havde afleveret bilen ved lufthavnen, så jeg kunne købe den støvsuger og toaster ovn vi mangler, eftersom det bare skulle flyttes over i en anden bil. Vi nåede lige præcis derned og fik tømt alle tingene ud af bilen og satte os ellers ned i en stor bunke for at vente på dem. Tiden gik og der skete ingenting, endelig fik jeg fat i hende efter vi havde ventet i 45 min, de var stadig 45 min væk efter hvad gps’eren sagde og så plus LA trafik på det tidspunkt ville det jo være over det dobbelte. Hvor i alverden de var henne har jeg ingen idé om. Jeg orkede virkelig ikke at skulle vente så længe, så det endte med vi tog en taxa hjem, tak for at de heldigvis ikke er lige så dyre her som i DK. Tessa sad ligeledes fast i trafik i Hollywood, så Sara og jeg kunne lige nå at få styr på lidt flere ting, jeg ville jo gerne at det skulle se så godt ud som muligt, selvom det ikke helt kunne lade sig gøre. Det kan godt være lidt besværligt at komme ind til lejlighedsområdet, pga af den midterrabat, så det betød selvfølgelig også, at Tessa lige måtte køre en ekstra tur rundt om et par blokke. Jeg havde godt advaret hende om, at der nok rodede rimelig meget i lejligheden og det skal jeg da lige love for der gjorde, da jeg åbnede døren lå der papkasser og blokkede over det hele – Grace havde lige pakket alle vores tallerkner ud og Sara vores reol. Jeg er rimelig glad for at affaldsskakten er lige henne ad gaden, så man ikke skal slæbe det hele ned af trapperne – for hvor har vi bare haft meget pap. Det er dog vildt ulækkert at man bare smider alt derned i, der er ingen sortering, det er der nogle andre der står og gør, ej men føj for helvede da…

Vi fik pakket mere ud, samlet reol og lavet mad for første gang i køkkenet. Mums det blev lækkert og hvor var det dejligt at få en god gang ordentlig mad.

Tessa hjalp med at lave det, så jeg kunne få styr på nogle ting imens.



Det blev faktisk en rigtig lækker omgang fisk.


Og selvfølgelig et dejligt glas iskoldt vin til :)


Skål!!


Endelig fik vi puttet betrækket tilbage på og fik sat sofaen på plads og fik samlet sofa bordene.


Vi fik sørme også samlet bogreolen, så det begynder at ligne noget nu :)


Haha så er der selvfølgelig bare en masse pap der skal smides ud.



Det var rigtig hyggeligt lige at se Tessa igen og dejligt at kunne vise lejligheden frem til nogen. Jeg kan godt mærke at det er meget underligt at være så langt væk lige nu, der er så mange jeg gerne vil invitere over til noget mad, så i kan se lejligheden, meen det kan jo sjovt nok ikke lade sig gøre. Jeg tror stadig ikke at det er gået op for mig overhovedet at jeg bor midt inde i LA, med en fed udsigt udover alle skyskraberne – det er squ for vildt!! Nu vil jeg gå lidt før i seng i dag, vi har efterhånden styr på de fleste ting, selvom der stadig ligger en masser over det hele, så kan jeg mærke mit hoved har lidt mere overskud i dag. Godnat – jeg håber jeg kan få sovet lidt mere i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar