tirsdag den 9. oktober 2012

Everything just went wrong today... The 8th.


Everything just seems to go wrong today…

Åh klokken er nu 22.35 i LA og jeg er bare fyldt helt op til randen af ting. Det er som om den ene ting efter den anden bare ikke vil fungerer i dag. AT&T som er selskabet som vi har bestilt internet ved, havde lovet at vi kunne installere det og så ville det virke – haha ja som om. For det første skal vi næsten starte historien helt fra sidste uge da vi ringede for at høre om deres internet, damen Grace snakkede med sagde vi ville få routeren om et par dage og kunne så installere det og så ville det virke. Dagen efter ringede en anden og fortalte os det ikke ville gælde før d. 15. Nej, nej sådan leger vi ikke her, eftersom damen havde sagt vi ville have det senest d. 1. Derfor fik vi det ændret til d. 8. Det er jo i dag – og vi fik vores router i lørdags og prøvede at sætte det op i går 24 timer før som der stod man kunne, men det ville ikke fungere. Grace havde snakket med nogen om det og de sagde det ville blive sat op fra kl. 8 om morgenen. Jeg havde ikke klasse før kl. 12 i dag. Så jeg smuttede først en tur ned i motionscentret, åh det var hårdt at komme op. Jeg vågnede kl. 5 og det tog mig selvfølgelig tre kvarterer at falde i søvn igen, så jeg var smadret da jeg vågnede. Når men jeg klarede den og prøvede at sætte internettet til da jeg kom op igen, det ville ikke virke, jeg prøvede et andet stik, det ville heller ikke virke og så havde jeg snart travlt. Jeg skulle være på skolen kl. 11.15 fordi der var et møde for en af de klubber der er på skolen. Da jeg lige ville vaske morgenmads tingene op og bruge affaldskværnen i vasken, begyndte vandet at stige på den anden side af vasken og pludselig var min vask fuld af vand og madrester, ej men flot altså.  Når så måtte jeg ile rundt og finde et nummer på en af dem på kontoret, den blev stillet videre fordi der ikke var nogen der tog den, og fik så fat i en dame. Jeg forklarede hende situationen og hun ville give beskeden videre, men kunne ikke garantere det ville blive i dag – ej men flot det er ligesom ret nødvendigt at have en køkkenvask der virker. Når det havde jeg ikke tid til at diskutere, jeg var ved at have travlt. På vej ned i elevatoren ringer min mobil en dame fra et eller andet lejligheds kompleks jeg ikke kendte, det viser sig så at det nummer jeg var blevet stille om til var et helt andet lejligheds kompleks, ej men altså hvad skete der da lige for det? Jeg finder et nyt nummer og ringer det op, de første tre gange bliver der lagt på lige da de tager den, men 4. gang får jeg endelig fat i dem og forklaret dem situationen. Hun lovede at der ville komme nogen op i dag.
Videre i skole og til mit første møde med; AACTT Fashion Club. Det er groft set en klub der arrangerer forskellige events på skolen, laver udflugter og diskutere forskellige emner. Derudover kunne man også blive medlem af en professionel klub af lidt samme stil i den ”virkelige” verden. Jeg har endnu ikke helt styr på hvad den går ud på, men så har de i hvert fald oplysninger på alle medlemmer af klubben, så når jeg en dag skal finde et job herover, kan jeg gå ind og kontakte alle dem der arbejder det specifikke sted jeg gerne vil hen. Det er en meget anset klub der har eksisteret i 90 år, og hun fortalte bl.a. og det var en god ting at have stående på sit CV, så det har jeg lige skrevet en ansøgning til, det er kun $35 om året. Derudover har jeg også meldt mig til at være board member (bestyrelsesmedlem) af klubben, endnu en god ting at have på sit CV senere hen.
Derefter videre til min første klasse med Ideation Sketching. Det er min første tegne klasse på skolen og er 1/3 tegne klasser jeg skal have. Vi så nogle af de projekter vi skal lave på dette semester og hold da kæft man, hvis jeg kan tegne sådan når vi når dertil, så bliver jeg godt nok stolt af mig selv, det er jeg meget spændt på. Derudover fik vi udleveret 45 specielle tuscher og nogle tegneblokke og et par andre ting til at tegne med – uh endnu engang som juleaften. Vores første projekt er at prøve alle vores tuscher af, så vi kan lave at bruge dem og finde ud af helt præcist hvordan de kan bruges på forskellige måder. Derfor skulle vi tegne alle disse firkanter – og yes man bruger ikke lineal i denne klasse. Og så i hver firkant tegne med en tusch, dvs halvdelen af siden er kun tegnet over en gang, hvorefter den anden side er tegnet et par gange, for at give det en mørkere effekt. Det er altså noget sværere at få det til at se godt ud end man lige skulle tro. Jeg har heldigvis fået lavet det hele færdig i dag da jeg kom hjem, så det er rigtig skønt ikke at skulle tænke på det mere, nu skal jeg bare lige have det med ned i Idea Centret i morgen og have en lærer der til at kigge på om det er acceptabelt.


Vi fik også tegneblyanter, som vi skulle gøre det samme med.


Sådan endte det med at se ud.





Næste klasse var skriftlig engelsk for internationale studenter. Hold da kæft man en lang klasse. Og læreren snakker til os som om vi næsten ikke kan forstå hende, pueha det bliver et langt semester. Til at starte med skulle vi skrive i 10 min om den by vi er fra, ej men altså hvad skal det nu gøre godt for? Derudover brugte hun faktisk næsten bare de resterende 2 timer på at snakke. Lektier var at skrive den side færdig om vores by og lave grammatik øvelser som at finde verber osv i en sætning, ej men come on altså. Jeg håber det bliver noget mere udfordrende, men dejligt det kun var en times lektier til den klasse. Jeg troede så også denne skriftlige engelsk var den eneste jeg skulle have, men det viser sig, at der er mindst 2 mere, dvs. jeg skal have en igen i næste semester, hvilket lidt ødelægger min plan. Jeg havde egentlig planlagt at have 6 klasser igen til næste semester, dvs. to mere end det kræves, eftersom jeg ikke må have et arbejde lige nu, tænker jeg det er smartest at tage så mange klasser som muligt, så når jeg må arbejde om et år, så har jeg ikke lige så mange tilbage – nu må vi se hvad der sker.
Da jeg endelig kommer hjem kl. 18, virker vores internet stadigvæk og ham der manden er ved at ordne vores vask – fedt nok når man skal til at lave aftensmad. Grace har fået at vide, at internettet skulle virke kl. 20, det gjorde det bare ikke. Så der var en rimelig sur og snobbet Grace i telefonen med dem i 1 ½ time for at diskutere med dem om at vi altså skulle have det i dag og det kunne de ikke ordne, for de skulle have en ud og kigge på det og det kunne tidligst blive i morgen. De fik ellers bare lige hele tiden skal jeg lige love for, men lige lidt hjalp det. Nu kommer de i morgen mellem 16 og 20. Ja her i USA kan man ikke få et bestemt tidspunkt, så det betyder vi skal være hjemme i det tids interval og ikke kan blive i Idea Centret som vi havde planlagt. Det har bare at virke i morgen, det er til at blive sindssyg af, at der skal være så meget bøvl.
I mellem tiden fik ham manden ordnet vores vask og efterlignet et ordentlig svineri efter ham selv, gulvet var helt snavset og eftersom han ikke lige havde taget alle tingene ud af skabet inden han skilte det hele ad, så vandet plaskede ud, var nogle af de ting også vildt ulækre, billedet taler vidst for sig selv!



 Vi ringede ned og bad nogen om at komme op og gøre det rent, for jeg skulle i hvert fald ikke stikke hænderne i det, så sender de squ den samme mand op igen, han er jo ikke rengøringsmand for fanden. Så han tager lige hans beskidte klud og kører henover gulvet, der var jo ikke engang sæbe eller noget på den – flot. Nu ringer vi i morgen igen og beder dem sende en rengøringsdame, jeg piller i hvert fald ikke ved det snaskede vand, det er ikke det jeg betaler min leje til.

Nu har jeg endelig fået lavet alle lektier og er klar til min første matematik time og Survey of Visual Communication i morgen. Jeg vil hoppe ind i min seng med min bog og forhåbentlig få en bedre nats søvn J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar