søndag den 14. oktober 2012

Launch Party, Set Decorator tour and party!!!

Så siger kalenderen allerede lørdag d. 13. oktober. Lige nu sidder jeg ved spisebordet og venter på mine bagekartofler i ovnen bliver færdig :) Om lidt skulle Grace gerne komme hjem fra arbejde - jeps hun har fået arbejde ved Macy's så nu skulle hun gerne have noget at lave de fleste dage, haha ;) Shae og Jenna skulle også gerne snart komme, så jeg er ved at lave middag til os allesammen. Senere kommer Michael (en fyr jeg mødte gennem min gode ven Anders i DK) og hans to venner. De er lige kørt fra SF hvor de har været et par dage på noget tur med deres uddannelse og holder nu 1 1/2 uges ferie ca hvor de kommer her ned et par dage og skal bo ved os og tager så videre til Las Vegas. Spændende og se hvordan det bliver at være fem i lejligheden. 

Lad os skrue tiden tilbage til min meget spændende dag i torsdags. Jeg må sige det blev en laaaang dag med en masse nye oplevelser. Jeg mødtes med Jenna hjemme ved hendes lejlighed så vi kunne følges ad derned. Det er altid at være i god tid, så vi var der også 11.50 og fik at vide at vi bare lige kunne og hænge ud lidt, indtil de andre frivillige kom så vi allesammen kunne få at vide hvad vi skulle lave. Der gik dog ikke længe før vi blev sat igang med at arbejde. De resterende tre drenge kom løbende indenfor den næsten 1 1/2 time, seriøst? Man kan squ da ikke tillade sig at komme så sent? Det er i hvert fald skide uprofessionelt. Den sidste der kom, fik også lige en skideballe. Der skulle pyntes op, sættes borde og stole op til et lounge område, pakkes en masse gift bags, laves en photo booth, laves skilte osv. så der var masser at lave. Da vi nærmede os fem begyndte det at blive stressende for der var stadig rigtig mange ting der skulle laves. Vi kunne godt begynde at se at vi hvert fald ikke ville nå at få noget aftensmad, det var min mave godt nok ikke helt tilfreds med, eftersom jeg kun havde fået morgenmad kl. 8.30 i morges - hvor jeg i øvrigt snakkede med min familie der hjemme for første gang - uh det var dejligt!!!!

Vi fik sat de sidste skilte sammen og endte med at gøre det om flere gange, fordi de fyre der hang dem op ikke helt kunne finde ud at håndtere dem - flot. Men det var bare med at holde hovedet koldt og have et godt humør. Det er med at ofre sig når man gerne vil have en fod ind.


På invitationen stod der at dørene åbnede kl. 18, så der satte vi os op til check in bordene og var ellers klar til at tage imod gæster. Ret vildt alligevel at vi havde alt ansvaret for alle dem der kom ind og så sad vi også lige foran den rød løber og kunne følge med i alle dem der. Det var squ ærlig talt ret vildt at være en del af og stadig så urealistisk at man er herover og er en del af alt det her.

Folk begyndte stille og rolig at komme, mens nogen af de andre stadig gik og ordnede en masse ting. Pamela som var hende der stod for det, kom pludselig og lukkede døren, fordi hun ikke vill have folk ind før alt var klart. Ej men come on, det kan man squ da ikke når der står kl. 18.00 på invitationen og på nuværende tidspunkt var den 18.45, så må man squ bare være klar!! Det synes jeg i hvert fald var uprofessionelt, vi kunne dog ikke rigtig gøre noget ved det, vi måtte bare undskylde mange gange da de begyndte at komme ind. Hende der ejede lokalerne det blev holdt i, kom også hen og beklagede sig og synes det var for dårligt, så hun blev enig med os i, at det var hendes lokaler så hun havde det sidste at skulle have sagt og åbnede dermed døren, det endte med de to rendte og åbnede og lukkede den, så der kun kom lidt folk ind ad gangen. Det hele begyndte at virke meget uorganiseret synes jeg og der var en del personer der ikke stod på gæstelisten, men som stadig havde fået en bekræftelses mail, altså måtte vi bare få skrevet deres navne ned og lukke dem ind.


Det var fedt at sidde der og se alle dem der kom ind og hvordan de stod og interviewede folk på den røde løber. Timerne gik og pludselig havde vi siddet der i tre timer, stadig uden nogen pauser eller mad. Der var godt nok flere henne og spørge om vi ville have noget, men jeg synes bare ikke man kunne sidde og spise når man skulle checke folk ind, det var bare med at bide det i sig. Det endte med vi sad der til kl. 21.45 hvor efter folk begyndte at forlade det hele igen, bygningen blev nemlig lukket ned kl. 23.00. Yay - endelig pizza!!!! 

Her er nogen af de lækre modeller ;) Det var selvfølgelig en god ting ved den aften, at der var masser af lækre modeller!!!



Her er Pamela som stod for det hele.




Vi nåede lige at fået taget et billede på den røde løber inden de begyndte at pakke det sammen igen.


Alt i alt var det en rigtig fed og lærerig oplevelse. Jeg lærte i hvert fald hvor vigtigt det er at være organiseret. Vi snakkede meget med Kim der ejede lokalerne og hun var mega sej. Meget strikt og seriøs, men også bare helt nede på jorden og total cool. Hun ejer firmaet som designer en masse tøj og bl.a. har en masse kendte som der klienter. Vi fik hendes business kort og hun sagde at vi var meget velkommen til at sende hende en mail, så hun kunne kontakte os hvis hun havde brug for nogen frivillige på et tidspunkt - fedt nok. Så vi fik da i hvert fald en rigtig god kontakt ud af det, er jeg ikke i tvivl om. Vi fik også rigtig meget ros fra hende og hendes partner, om at de synes vi havde været en rigtig stor hjælp.

Da vi kom hjem fik jeg en besked fra Chris, en fyr jeg havde mødt i weekenden nede ved poolen om at han holdte noget fest. Vi var godt nok trætte, men på den anden side var vi jo alligevel dressed up og en øl kunne nu gøre godt oven på sådan en lang dag. Vi fulgtes derned med to andre piger fra bygningen og lige som vi trådte ind af døren endte Jenna og jeg med at spille om engang beer pong. Uh jeg lavede lige fem i streg ;) Men vi endte alligevel med at tage. Det var skønt at kunne gøre noget i lejligheds komplekset og endelig begynde at kende flere personer. Vi blev dog ikke så længe, Jenna skulle køre hjem og var ved at være ret træt.

Jeg kunne dog ikke sove da jeg kom op igen, så det endte selvfølgelig med jeg lagde mig til at læse i min Visual Merchandising bog.

Om jeg orkede det eller ej, så stod den altså på træning fredag morgen, jeg orkede det ikke, men fik alligevel slæbt mig selv derned, det blev godt nok ikke til noget ekstra, men fik da gjort det der skulle gøres :) Mens jeg gik igang med mit Color Wheel fik jeg også skypet med Anja, uh det var skønt endelig at kunne begynde at snakke med mine veninder igen og høre hvordan det går hjemme i DK. Efter en god times snak og det blev ved med at drille mig, måtte jeg vidst hellere koncentrere mig 100%.

Sådan var min plan at det skulle komme til at se ud.


Sådan så første del ud efter jeg havde limet det sammen, org....... Det gjorde ikke godt og var mega frustrerende. Selv om hver del af klippet meget forsigtigt og lige ud, er der altid en lille anelse forskel på dem, eftersom man kan klippe på enten den ene eller anden side af blyant stregen, eller midt i. Her ses resultatet af bare en lille smule forskel i hver del. Jeg orkede virkelig ikke at bøvle mere med det, men var selvfølgelig slet ikke tilfreds!!!


Jeg fandt min matematik bog frem og gik i gang med lektierne der i stedet for. Det begynder at komme mere og mere nu og der var efterhånden nogen af tingene der blev noget nemmere, og derfor noget sjovere :)

Bagefter blev det til to timers skype med Lærke ude på balkonen i sol - ih så skønt at snakke med hende igen!! Sikke et par skønne dage, nu når jeg endelig har internet.

Da Grace kom hjem smuttede vi sammen ned for at handle lidt ind ved den nye åbne Target. Jeg manglede stadig en vasketøjskurv, nogle mapper, printer papir og andre småting til skole.

Efter aftensmaden måtte jeg vidst hellere få startet på mit Color Wheel igen og få det lavet. Jeg begyndte at tegne på mit board og få det passet til, så det var præcis i midten af det hele, med lidt plads under det så der er plads til en titel. Da jeg havde klistret de første fire på, og ligger de næste to klar og prøver at få dem til at passe ind, ser jeg at mine fingre har lavet aftryk på dem og det betød så lige at jeg måtte til at klippe endnu flere nye stykker. Årh man kan ihvertfald hurtig konkludere at jeg har brugt vildt meget tid på det. Der var lige brug for en pause, så jeg tog en 10 min. med hulahop ringen og så var det ellers igang igen. Efter endnu en times bøvlen frem og tilbage og hele tiden sørge for at vaske fingre, blev jeg endelig færdig og her er det fulde resultat :) Jeg må ærlig indrømme at cirklen inde i midten ikke er 100% perfekt og heller ikke alle afstandene, men det må blive sådan det ser ud nu, for nu har jeg ca. brugt 15-20 timer på det...


Lørdag ringede vækkeuret kl. 6.40, Jenna kom for at hente mig kl. 7.30 og så kørte vi ellers mod Paramount Studios hvor vi skulle på tur med en Set Decorator, altså dem der står for at designe og udsmykke alle de scener der bliver brugt i film og serier.


Da vi ankom kl. 8 var der morgenmad, og så blev vi ellers delt op i grupper og startede vores rundvisning. Først kom vi ind til serien; Happy Endings,  vi måtte desværre ikke tage nogle billeder derinde, men hvor var det bare vildt fedt at se det hele og så urealistisk at stå der hvor de rent faktisk filmer og hvordan det hele normalt foregår. Selvfølgelig er det hele bygget op af lette materialer osv. men det føles virkelig som at gå rundt inde i et rigtig hus udover der ikke lige er noget loft. Vi var også rundt og se; Community, Animal Practice og The New Normal. En rigtig fed tur på ialt tre timer og ømme fødder bagefter - godt vi var fornuftige og havde taget flade sko på.

Da vi kom tilbage igen efter turen var der frokost bokse med sandwich, chips, cookie og vand. Nogle skønne 45 min. i solen med frokost og derefter var der et panel med en masse Set Decorators som svarede på alle de spørgsmål vi havde. Jeg synes det var rigtig fedt at se det hele, men det har stadig ikke helt hjulpet mig til at blive klar over hvilken vej jeg helt præcis vil gå. Jeg synes det lyder rigtig spændende, men det er virkelig en livsstil hvis det er det man vil. De typiske arbejdsdage er 12 timer og man arbejder jo altid med en deadline, så det kunne selvfølgelig være vildt spændende at gøre det i nogle år inden man får familie, men jeg synes squ ikke det kan fungere hvis man vil have en familie. Jeg har den holdning at når man vælger at få børn, bliver man nødt til at gå 100% ind i det, og det er lidt svært med 12 timers arbejde om dagen.

Der er selvfølgelig også stadig Event Planner med Fashion Shows og styling også, det er heldigvis ikke noget jeg skal vælge endnu og måske det bare kommer an på hvilke job muligheder jeg har bagefter.

Jeg var mega træt da vi kom hjem, eftersom jeg var kommet sent i seng dagen inden, meen jeg synes bare at jeg blev nødt til at få læst noget historie, så i stedet for at tage en lur ude på balkonen, tog jeg en 5-hour energy shot og så var jeg ellers klar til at studere i solen endnu engang. 

Nu nåede vi alligevel til søndag så vi kan lige fortsætte med lørdag aften :)

Jenna kom ved en 18.30-tiden, men Grace havde åbenbart ikke fri før ved en 20.00 tiden, så der var masser af tid til at lave salat. Michael ringede omkring 19.30 de var lige omkring bygningen, det havde åbenbart ikke taget så lang tid som de havde troet. Hvis man ikke lige kommer op den rigtige vej, skal man til at køre en lang vej rundt fordi der er så mange ensrettede veje, så det endte det selvfølgelig også med at de gjorde. Jenna og jeg hoppede med ind i bilen og fik guidet dem rundt. Man bliver tydeligvis bare meget mere åben af at bo i USA, det var squ hyggeligt nok at møde dem og det er jo næsten som om man kendte dem i forvejen. Jeg fik tøet noget mere kød op, lavet mere salat og noget spaghetti og så var der mad til os alle sammen. Grace og Shae var helt oppe og køre da de kom hjem, jeg tror da nok lige de var spændt på at der var fyre i lejligheden!!! Det var squ ærlig talt lidt pinligt, der kunne man nok godt mære de er et par år yngre, det er som om de lige havde brug for at føre sig lidt frem ;)

Det var en MEGA hyggelig aften, med masser af god musik, gode drinks, beer pong, dans, gode kager...


Mums :P


Jenna og jeg manglede nogle flere fyrer, så vi tog en drink i hånden og gik ellers på jagt rundt i bygninger. Vi fandt en i elevatoren, der var på vej over til hans ven, så han ville måske kigge forbi senere. Det gjorde han også, men han var squ lidt mærkelig. 

Lidt senere kom Chris og hans ven også på besøg, en jeg mødte nede ved poolen sidste weekend, forresten ham Jenna og jeg lige var nede til fest ved i torsdags. Efter alt for mange øl i DK, og den første uge her sammen med Sara, blev den simpelthen nødt til at stå på Vodka, danskvand og lime denne gang, en lidt sundere drink må man sige!!

Jeg aner ikke hvor natten blev af, men pludselig var klokken over fem og det endte med jeg ikke sov før kl. 8. Så synes Grace selvfølgelig lige hun skulle vække med kl. 9 igen, så det blev squ godt nok ikke til meget søvn og jeg var også stadig fuld. Michael og Co havde lavet morgenmad, det var rigtig lækkert. Derefter brugte jeg seks timer nede ved poolen, planen var egentlig at jeg ville sove, men der var så varmt at man svedte alt for meget ved at ligge på ligge stolene så jeg endte med at stå nede i poolen og have min bog liggende på kanten så jeg kunne læse. Jeg er ved at være ved slutningen af min Fifty Shades of Grey 2, så den er mega spændende!! De kan stadig godt anbefales. De andre gik op efter en to timers tid, men jeg havde virkelig bare brug for at slappe af og blive ædru igen - haha. Da jeg var igang med at læse kom der en pige hen til og spurgte mig på dansk om jeg var fra DK, jeg fik næsten et chok, fordi det er virkelig sjældent man bare sådan hører folk snakke dansk til en. Det viste sig så, at Michael havde haft Hummel shorts på, hvilket jo er et dansk mærke, så det havde hun set. Hun går også på FIDM, men som Fashion Designer og er igang med sit 5. semestre. Endelig har jeg mødt en dansker på skolen - hun var rigtig sød at snakke med og det endte også med at vi stod og snakkede i to timer.


Efter seks timer i solen, måtte jeg ærlig indrømme at jeg vidst havde fået nok. Hvor min energi pludselig kom fra skal jeg ikke kunne sige, men jeg endte med at stille mig ud på balkonen med min hulahopring for en 20 min. mens jeg læste det sidste kapitel færdig, uh det var spændende. Alle de andre lå stort set og sov... Derefter skiftede jeg bikinien ud med træningstøj og smuttede ned i motionscentret for at træne i en times tid. Jeg fandt ud af der var en step maskine dernede, så den hoppede jeg også lige på i 20 min. Da jeg kom tilbage til lejligheden fik jeg gang i dem allesammen så vi kunne komme ned og handle ind til aftensmaden. Nu havde jeg jo stadig træningstøj på, så jeg løb der ned og løb tilbage igen.

Nu sidder jeg ved mit skrivebord og ville lige færdiggøre denne weekends blog, mens fyrerne laver aftensmad - mums :)

Har lige fået lavet lidt mere pynt til mine vægge også, jeg købte et nyt Vogue blad den anden dag og fandt nogle reklamer til at putte i mine nye rammer :)


Nu vil jeg smutte ind og tage et bad og så skulle aftensmaden gerne være klar :)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar