torsdag den 22. november 2012

Another one of those long evenings/nights at the kitchen table with homework!!!

Ja det kan da godt være de kalder det Thanksgiving ferie, men altså det hjælper jo ikke noget, når de to dage vi har fri fra skole, alligevel er de to dage jeg ikke har skole. Hvilket altså betyder at jeg stadig har lige så mange lektier for... Vi har nu endnu en af de her skønne lange nætter hvor jeg ender med at sidde oppe til sent ud på natten for at nå at få lavet så mange lektier som muligt. I morgen tidlig kl. 8, kommer Jenna og henter mig og kører mig til toget, så jeg kan tage op til Santa Barbara for at holde Thanksgiving med min amerikanske familie, som jeg var au pair for i 1 1/2 år i SF. Jeg glæder mig sygt meget til at se dem alle sammen og ikke mindst den skønne Asher - nu håber jeg bare at han genkender mig, jeg har forberedt mig lidt på at han måske ikke helt gør. Jeg kommer ikke hjem før en 19.30 tiden lørdag aften, så derfor jeg sidder og laver en masse lektier nu, så jeg ikke får stress lørdag/søndag og ikke behøver at lave så meget mens jeg er i Santa Barbara. 

Jeg fortsætter min gode karakter linje og testede lige ud af min matematik klasse i tirsdags, ved at tage min afsluttende eksamen tre uger tidligt - jeg bestod med et skønt A og behøver nu ikke tænke på matematik før næste semester - det er nu skønt. Specielt fordi jeg godt kan mærke at projekterne for de andre klasser er begyndt at blive noget større og tager meget længere tid. 

Min yndlings klasse er stadig Survey of Visual Communication, hvor vi jo lige nu er igang med at lave vores shopping bag og fashion show. Hvis jeg ikke havde opdaget det i sidste uge hvor jeg skulle skære mine dele ud til min taske, så har jeg i hvert fald fundet ud af det i den her uge. Det er en meget kompliceret taske jeg har valgt at lave, men det er jo også bare typisk mig, at udfordre mig selv så meget som muligt. Jeg fik såmænd også ros af læreren igår, fordi der er nogle blomster på en række på mit yderste lag af stof på tasken. Hver enkel del skulle betrækkes for sig med stof, og så skulle de jo gerne passe, så linjerne var symmetriske hele vejen rundt. Hun fortalte mig bagefter at hun var stolt over jeg selv havde set det inden jeg gik igang, for det var der ikke mange andre elever der ville have tænkt over - wuhuu ;) Haha.

Idag fik jeg min 2. test tilbage i historie og denne gang var det en noget anden karakter, nemlig et dejligt flot A med 75/75 point. Endelig nåede jeg derop, nu skulle jeg bare gerne holde den helt derop, så jeg kan ende ud på mit ønskede A for den samlede karakter.

I morges var først morgen jeg ikke tog ned at træne efter planen. Igår aftes skar jeg mig selv i fingeren da jeg skule vise Daniel hvordan man hurtig kunne snitte chokolade - flot Anja. Men det betød også, at jeg ikke ville kunne løfte nogle vægte. Det irriteret mig faktisk, at jeg ikke kom ned at træne, eftersom jeg heller ikke kommer afsted på fredag når jeg er i Santa Barbara. Jeg må vel på det som en lille ferie fra træning. Jeg er ellers bare blevet så motiveret for at træne så ofte som muligt, fordi jeg virkelig kan begynde at se en forskel nu. Jeg kan mærke at jeg ikke længere er langt fra den krop jeg nok har ønsket mig og tænkt på siden 7. klasse. Det er en mega fed følelse og får mig helt sikkert også bare til at arbejde endnu hårdere for det. Der bliver talt kalorier hver dag med en ny smart app jeg har fundet, der hedder Lose it! Den er skide smart, for man taster bare tingene ind og så regner den det hele ud. Og den regner også ud hvor mange kalorier man må få hverdag i forhold til hvem man er og hvor meget man vil tabe sig, på så og så lang tid. 

Jeg har lige måttet sige farvel til min kære Didde for et par timer siden og nu er her bare stille og ensomt i lejligheden. Det var rigtig skønt at have hende på besøg og kunne få lov til at vise hende min hverdag herover. Jeg kommer helt sikkert til at savne hende omkring mig, men jeg må jo glædes med at jeg ser hende inden for den nærme fremtid. 
Der er ellers også lige en sjov historie fra skolen idag. Didde ville jo rigtig gerne se den og Grace havde sagt at hun havde fået lov til at vise hendes far rundt da han var her. Vi gik hen til sikkerheds disken og spurgte manden om det, men han fortalte at man altså ikke bare kunne tage folk med op på en tur, men at der startede en guidet rundtur en halv time senere, som vi kunne komme med på. Det valgte vi så at vente på. Det var godt nok seriøst, vi skulle vente nede ved disken, på at der kom en mand ned og hente os og førte os så op til 2. etage. Her blev vi skrevet op til turen og kunne så vente en 10 min. tid. Det var jo bare ikke rigtig grund til at de brugte kræfter på Didde, eftersom hun ikke har planer om at gå her eller noget, så efter vi havde sidde og snakket lidt i et par minutter, besluttede vi os for bare at gå op til 3. etage og så kunne jeg kort vise hende rundt. Da vi lige står og kigge på et vindue, kommer ham manden selvfølgelig gående forbi og spørger hvad vi dog laver der? Jeg får hurtig fortalt at vi havde 10 min. vente tid så jeg ville bare lige vise hende det her vindue her oppe (haha total løgn), men han blev altså godt sur og sagde det var strengt imod reglerne og det måtte man ikke. Han ville ikke høre på noget, fulgte os ned igen og skrev mit navn og elev nummer op. Hah det var squ lidt vildt, men har ikke hørt noget fra det. Men helt ærlig hvad vil de også gøre? Det er jo ikke ligefrem fordi vi har lavet ballade. Men når Didde fik altså ikke set særlig meget af skolen, men jeg lærte dog at hvis der er andre der gerne vil se skolen, skal de altså med hele vejen rundt på den guidede rund tur :)

Det betød tilgengæld også, at jeg kunne nå op til den Thanksgiving middag skolen havde arrangeret for de elever der havde meldt sig til. Jeg tænkte nu bare gratis frokost :)

Pueha, nu er klokken over 1, så jeg må vidst hellere lukke ned her og få pakket og det hele, så jeg kan få lidt søvn inden jeg skal op igen 6.30. Jeg har brunkager stående i køleskabet, som jeg skal have puttet i ovnen i morgen, som jeg kan tage med til dem, som en tak for at jeg må komme. Derudover har jeg også købt en blomster dekoration til Mia (Lauras søster) som tak for jeg må komme med til deres Thanksgiving og til Stephanie (hendes mor) som tak for at jeg må overnatte ved dem. Det ligner nu ellers ikke mig ikke at have styr på tingene, men jeg kom jo lige pludselig i tanke om, at jeg ikke ville se dem igen inden jul, så godt jeg havde Trip Trap nisser med hjemme fra DK til julegaver, dog uden julepapir - det måtte lige fikses. Så havde jeg heller ikke tænkt over, at jeg både skulle have en fødselsdagsgave til Asher til denne weekend og en julegave, eftersom jeg jo kun havde en lego bondegård med fra DK. Jeg kunne ikke nå at finde noget idag efter skole, så jeg må prøve at finde på en løsning, evt sende noget :) 

Jeg håber i allesammen har det rigtig godt - nu er der kun 3 uger til jeg rejser mod DK :) !!!! 

Godnat :*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar