mandag den 19. maj 2014

Entertainment Industry = Crazy working hours!!

Wuhuuuu - film og tv industrien er squ egentlig ret så fed og hvor var det bare en succesfuld og god første dag til trods for de 17 timer jeg var på arbejde. Det var ret så urealistisk at tænke på at jeg rent faktisk var en del af en ægte optagelse til en reklame film ;) !!! Jenna og jeg var der kl. 7.30 - Peter var forsinket så vi gik igang med at sætte set'et klar. Der er så mange godkendelser man skal igennem, først designer vi det og dresser det med de props vi nu engang synes der skal bruges, men selvom det ser rigtig godt ud sådan bare i rummet, er det slet ikke sikkert det ser lige så godt ud igennem en kamera linse. Derfor skal the DP (director of photography) godkende det, the head producer and the director (ja sorry, jeg ka squ ik huske alle de skide titler på dansk ;)) før de kan gå igang med at filme.

Sådan så set'et ud til første shoot.



Skuespilleren og director'en gennemgår lige de sidste linjer.


Lys og farver bliver tjekket igennem.


Og så er de ellers igang! Det er vildt hvor meget bedre en scene ser ud når den kører på kameraet og så er der stadig en kæmpe forskel når det har været igennem editor'en!! 


Midt på dagen smuttede Peter nogle timer og så stod Jenna og jeg ellers for al ansvaret - det var ret så fedt at hver gang de kaldte på Art Department så var det os! Eftersom det er en reklame film hvor skuespilleren mest bare sidder og snakker til kameraet i hendes stue, skulle det filmes fra mange forskellige vinkler og derfor skulle tingene også hele tiden flyttes. Fx hang der er maleri på væggen, der hele tiden skulle flyttes efter kameraets vinkel, så det ligner det hænger på præcis samme sted hver gang. 


Derudover skulle de også filme flere forskellige reklamer til Nicaraqua (som var det land vi filmede til i lørdags) så de kan ramme forskellige mål- og alders grupper! Vi skulle derfor løbende ændrer på puder og farver osv i rekvisitterne. Da de var klar til at tjekke lys og kamera vinkel igen mens skuespilleren var oppe og klæde om, blev jeg også lige udvalgt til fit model. Dvs jeg sad på skuespillerens plads og så sød ud, mens de kunne indstille det hele - haha også ret fedt!


Det eneste minus ved at arbejde som set designer er at vi er de første der kommer for at gøre alt klar, men vi er også de sidste der smutter hjem fordi vi skal gøre klar til dagen efter. Eftersom de filmer til et nyt land hver dag, skal væg malingen og sofan betrækket ændres og det skal gøres inden vi tager hjem. Malingen skal have to gange, så det skulle vi også lige vente på...


Jeg var derfor ikke hjemme før 00.30. Derudover er der også en del ventetid i løbet af dagen mens de filmer. Så man sidder stille og rolig og snakker osv (for man ska jo også være stille mens de filmer) og når de så ska til en ny scene gælder det bare om at være hurtig og få tingene gjort klar. Dvs det er arbejde på rigtig højt niveau når det kører og så er der ventetid ind i mellem ;) ! Men mega fed dag og jeg glæder mig vildt meget til de næste, selvom jeg slet ikke er i tvivl om det også bliver rigtig hårdt og knap så meget søvn - meen er sikker på det er det værd! + vi har fået at vide at vi få en lille bonus (som jeg ikke lige kan offentliggøre her - men det er fedt) ;) !!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar