tirsdag den 11. december 2012

2nd succesfull final :) !!

Lige en lille hurtig update på min eksamen idag. Jeg prøvede at gå tidligt i seng igår, det hjalp ikke helt, jeg sov stadig først lidt over midnat, men i det mindste fik jeg da slappet lidt af. Vækkeuret ringede kl. 6 og så var det ellers en tur ned i fitness centret for 1.5 time, så jeg kunne få en god og frisk start på dagen. Jeg øvede min præsentation igennem to gange og så kunne det vidst ikke gøres meget bedre. Sekundet jeg trådte ind i klassen, begyndte jeg helt at ryste - ej men det er bare så frustrerende at jeg skal blive så skide nervøs hver gang jeg skal præsentere, når jeg har så godt styr på det hele og ved hvad jeg vil sige. Måske det også er lidt fordi jeg følte mig en anelse presset og følte min lærer virkelig forventede en masse af mig. Inden jeg kom ind i klassen mødte jeg en pige fra den klasse før os, hun sagde at de ikke havde været vildt imponeret over deres præsentationer, så det hjalp jo heller ikke ligefrem på det. Hun sagde dog også at vores lærer havde snakket om min taske og hvordan hun var helt vild med den og at hun helt sikkert ville stjæle den - haha ;) Jeg spurgte min lærer om hun ikke havde nogle gode råd til nervøsitet, men hun sagde bare at jeg jo helt sikkert ikke havde nogen grund til at være nervøs - lige præcis, så hvorfor bliver jeg det? Ej, gode råd modtages MEGET gerne. 
Når men anyways, jeg fik charmeret mig indtil at være nr. 2 til at fremlægge og heldigvis efter de første 30 sekunder, lagde nervøsiteten sig og så gik det bare der udaf. Det gik så godt at jeg fik 250/250 point for hele projektet og præsentationen og den bedste karakter endnu engang i klassen. Så fedt endelig at være færdig og kan lukke dette kapitel, selvom det har været vildt inspirerende og interessant. 

Derefter havde vi en skriftlig test, hvor vi skulle skrive ordene på en masse beskrivelser, hun havde sagt at det ville være de præcis samme ord som det ark vi havde fået første dag i klassen, så jeg har de sidste to uger øvet mig på alle de 70 udtryk. For det første er der kun ca. 30 af dem i testen og for det andet var 6 af dem ikke på vores ark, det betød selvfølgelig 4 forkerte til mig, det er jo stadig rigtig godt, men alligevel så irriterende, når jeg ved jeg ville have fået alle 70 for den sags skyld rigtig, hvis der ikke havde hoppet nogle snydere ind. 

Efter timen kunne jeg dog regne ud at jeg alt i alt for den klasse endte op med en score på 97.6% hvilket er rigtig godt, 100% er helt perfekt. Jeg er rigtig godt tilfreds og stolt af mig selv. Jeg snakkede også med hendes assistent bagefter, hun har selv gået på FIDM for nogle år siden, på samme linje og arbejder nu for hende med forskellige projekter. Jeg snakkede med hende om at fordi jeg jo er international, kan jeg ikke arbejde i mit første år, så hvis de på noget tidspunkt har brug for noget frivillig arbejde eller noget i den stil, så ville jeg meget gerne hjælpe. Det havde de helt sikkert på forskellige tidspunkter i løbet af året, så hun ville meget gerne kontakte mig når de havde brug for det. Hun nævnte også at hendes veninde arbejde som Set Designer (dem der dekorerer scenerne til film) og hun ville også give hende min email adresse, så hun også kunne kontakte mig hvis hun fik brug for noget hjælp - så fedt altså :)!!!!

Her til eftermiddag havde jeg en aftale til en Brazilian wax og en lower leg wax, uha og jeg som troede brazilian gjorde ondt, når det er første gang på benene sveg det altså også rimelig meget vil jeg nok sige ;) 

Derefter mødtes jeg med Jenna ved Cheese Cake Factory, hvor vi fik en dejlig sidste middag sammen, og for at fejre vores rigtig gode resultater selvfølgelig. Det bliver så underligt ikke rigtig at snakke med hende de næste 4 ugers tid, når jeg er vant til at se hende hver dag. Nu skal vi selvfølgelig have alle vores klasser sammen næste semester, så mon ikke jeg kommer til at se hende nok der ;) Haha...

Det er sådan en smuk udsigt at sidde ved når man sidder her og spiser, rigtig flotte julelys, lys i springvandet og jule musik. Jeg tror godt nok først det går rigtig op for mig at det er jul når jeg er i DK på fredag, med forhåbentlig en masse sne.


Åh ja på vej ud til bilen så vi at de havde udsalg i H&M, så en lille belønning skulle der da lige til ;)

Nu var planen egentlig at studere en masse historie, men seriøst min hjerne er helt og absolut gået på juleferie. Jeg har okay styr på det, men ville gerne læse noget ekstra, men det bliver simpelthen ikke i aften, nu vil jeg i stedet for prøvet at få en god nats søvn, selvom det jo ofte ikke hjælper mig at sove længere, men så kan jeg i hvert fald lige gå over det med friske øjen i morgen. Det er nu heller ikke fair at have to eksamener på samme dag. Jeg har minimum en time imellem mine to fag i morgen, så jeg regner med at bruge den på at læse op til min sidste time :)

Nu hopper jeg under dynen, med en lille kage Analisa har taget med hjem til mig - godnat :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar