torsdag den 13. december 2012

A succesful first semester :)

Klokken er 00.12 og jeg sidder i stuen, med Criminal Minds og mit kalenderlys tændt. Den ene kuffert er fuld ud pakket med 23,3 kilo i, mest bestående af julegaver, ting for andre og 5 af mine scrapbøger. Jeps dem har jeg valgt at tage med hjem i denne omgang, så er der da det mindre senere og så kan alle jer der gerne vil se dem, også endelig få dem at se :) Den anden kuffert er næsten pakket også, der mangler bare lige det sidste tøj der hænger til tørre.


Jeg bliver allerede hentet af shuttlen kl. 5.45 så lige nu overvejer jeg bare at holde mig vågen, så jeg kan sove på flyet og måske være lidt mere med på den danske tidszone :) Mine øjne er godt nok ved at være trætte, så det kan godt være det ender med et par timers søvn alligevel. Jeg kan godt mærke at min krop ved at den er fuldstændig færdig med skole osv nu. endelig kan det slappe af, hvilket også betyder at jeg har haft det dårligt idag, jeg tror først det er nu den rigtig realisere for smadret og brugt jer er, efter mange nætter uden megen søvn og stress over eksamener og projekter osv.

Jeg havde en rigtig god afslutning på mine eksamener. Jeg var ret nervøs for historie, men jeg ved at jeg kun havde en fejl på testen og jeg føler mit essay gik rimelig godt, ikke perfekt, men bestemt okat, så forhåbentlig betyder det, at jeg kan blive på et A-. Jeg får først min endelige karakter her i weekenden - spændende. I min Color and Design Theory klasse fik jeg en 100% for mit projekt = A.


Bagefter havde vi også en skriftlig test, men jeg har regnet ud at det vidst ikke kan gå galt, jeg skulle med 99,9% sikkerhed gerne blive på mit A :) Så indtil videre 5/6 A'er i mine afsluttende karakterer, nu venter jeg bare på historie.

Disse gode afslutninger, måtte helt sikkert fejres, så jeg mødtes med Gabrielle på en Hawaiansk restaurant: Roy's, til en lækker middag, og mit første glas sparkling wine i længe. Tror næsten ikke jeg har drukket siden jeg var i Danmark i september  - ah skønt!!


Det er vildt underligt at jeg bliver hentet om lige godt 5 timer og endnu engang er på vej til lufthavnen.  Jeg føler nærmest det var for et par uger siden jeg rejste hertil sidst, selvom det på den anden side virker som om der er gået evigheder, fordi der bare er sket så meget. Det er vildt at der allerede er gået et helt semester og at der kun er 6 mere tilbage før jeg er uddannet som Visuel Designer. Jeg var inde og snakke med min vejleder idag, bare for at vide hvad jeg kan gøre og holde alle mine muligheder åbne. Det er måske muligt at tage en indretningsarkitekt linje og stadig blive færdig på samme tid, men i stedet for med to uddannelser, hvis altså jeg kan knokler hårdt og tager flere klasser samme semester :) Nu må vi se, det kunne i hvert fald være spændende, meen det kræver selvfølgelig lige at der også er penge til det. Så frustrerende at det er så dyrt at studere herover, træls det skal sætte en stopper for hvor meget uddannelse man gerne vil have :)

Åh ja, det var også lige før at jeg først ville komme hjem på lørdag i stedet for fredag. Efter min klasse, ville jeg gå ind online for at checke ind tidligt, men den ville ikke finde min rejse. Jeg ringede til Delta Airlines og han kunne se at mine fly var blevet ændret mange gange, ja fortalte jeg ham, det var derfor jeg ringede i september for at være sikker på hvad jeg kunne regne med. Så siger han, at han kunne se at mit fly var blevet annuleret i september, det havde de bare ikke lige fået informeret mig om, ej men flot altså!!!! Hvad nu hvis jeg ikke havde checket ind hjemme fra, så havde jeg stået i San Francisco uden fly.... Han kunne tilbyde mig et tidligere fly, men så ville det jo ikke passe med det fly jeg havde fra Los Angeles til San Francisco. Så kunne han give mig et fly fredag i stedet for, så jeg først ville være i Danmark lørdag. Der var det da godt nok lige før jeg begyndte at græde, når man er så tæt på at skulle hjem, er det da ikke til at overskue at der kunne gå en dag mere. Det måtte jeg altså fortælle ham at det kunne ikke lade sig gøre. Han lod mig vente i mindst 10 minutter, inden han havde fået det flyttet sådan rundt, så jeg kunne komme med et fly direkte fra Los Angeles til Minneapolis, dernæst til Amsterdam og så til Billund. Det ender ud med at blive lige så mange mellemlandinger, jeg skal så bare afsted 3 timer tidligere og har 6 timers ventetid i Amsterdam, det er godt nok nederen, men så er jeg i det mindste stadig i Danmark samme tid :) Uh jeg glæder mig helt vildt !!!

See you soon everyone !!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar