torsdag den 17. januar 2013

First week of class over :)

1 uge med alle mine nye klasser er hermed gået og indtil har jeg nydt hver og en af dem :) Mit skema ser således ud:

Mandag 12-14.45 Trends
Mandag 15-17.45 College Math
Onsdag 8:30-11.15 Effective Speaking
Torsdag 15-17.45 - Historie of Art
Torsdag 18-20.45 - Perspective Sketching
Fredag 8:30-11.15 - English Composition
Lørdag 8:30 - 14.45 - Computer Rendering (Illustrator)

I torsdags havde jeg min første historie time, det er en efterfølgelse af min forrige kunst historie klasse, såder var ikke rigtig så mange nye ting i det. Derefter havde jeg perspektiv tegning, jeg havde ikke kunne få den samme lærer som sidste semester, så jeg var meget spændt på at se hvem ham her var. So far, virker han rigtig god og det virker som om vi vil lærer en masse. Sidste semester lavede vi elevation tegninger, dette semester er det perspektiv tegninger i stedet for. Vi startede ud med at skulle tegne boxe i perspektiv, det er noget jeg har gjort nærmest altid, så det faldt mig helt naturligt, men der var godt nok mange andre der ikke rigtig havde styr på det. Klasser blev derfor en anelse kedelig, fordi det var lidt for nemt, såå næste gang beder jeg ham om noget ekstra jeg kan lave i timen. Jeg vil jo gerne tage noget indretningsarkitekt også, og der skal jeg også have forskellige tegning klasser, så jeg spurgte min lærer om han kendte noget til det og heldigt nok havde han selv undervist i den klasse, så vi har nu aftalt at han vil give mig et par ekstra afleveringer og at det sidste projekt vil blive baseret mere på det også. Skønt, så sparer jeg både tid og penge og behøver ikke tage den klasse senere :)

Jeg vågnede selvfølgelig kl. 5 fredag morgen og besluttede mig for, at så kunne jeg jo lige så godt lave mine tegne lektier.

Kasser med 1 forsvindningspunkt.


Kasser med 2 forsvindningspunkter


Begyndte lige på lidt rum tegninger også, bare for at øve lidt ;)

1 forsvindningspunkt


2 forsvindningspunkter


Fredag havde jeg min første skriftlig engelsk klasse. Det er en international klasse, så der er Jenna og jeg og en masse asiatere ;) Haha, meen det betyder så bare at vi får mulighed for at snakke en masse, for de siger stort set ingenting. Vi har fået planen over alle de afleveringer vi skal lave, så lige efter timen, smuttede Jenna og jeg ned for at printe de fem historier ud vi skal skrive om. Indtil videre har jeg fået læst dem allesammen og stort set skrevet det meste, nu mangler jeg bare at tage dem med til Idea Center, og få dem rettet :) Skøøønt, her den første uge har jeg prøvet på at lave så meget så muligt foran, så jeg ikke bliver så stresset senere hen, jeg har jo trodssalt stadig 7 klasser om ugen, hvilket herover er rigtig meget. Derudover skal vi også skrive en research aflevering som vores afsluttende projekt, jeg har valgt at skrive om Free Education (Gratis Uddannelse) i USA og sammenligne det til dk, eftersom det jo er ret relevant i forhold til jeg nu studerer herover.

Lørdag havde vi vores første Computer Rendering klasse, som er en klasse hvor vi skal lære at bruge computer programmet Illustrator. Det er et program man kan bruge til at lave designs på computeren. Jeg har aldrig brugt det før, men har jo altid været god til computere og specielt det grafiske, så jeg synes ikke det indtil var noget problem :) Det var godt nok nogle meget lange 6 timer at sidde foran en skærm, men så har vi til gengæld også kun den her klasse de første 5 uger. Han viste os lige en LV taske han havde designet derinde til sidst, det så mega godt ud, så hvis jeg også kan gøre det om 4 uger, så er jeg squ stolt af mig selv!!

Mandag havde jeg min første Trend klasse, og jeg siger jeg jeg elsker det allerede. Vores første aflevering er at tage ud og tage 10 street fotos at folk med forskellige stil og stille dem nogle spørgsmål. Det bliver mega sjovt, derefter skal vi lave forskellige Trend Forecast afleveringer, som at forudse hvordan de forskellige trends vil blive fremover. Igennem dette semester skal vi også skrive en fashion blog. Hvor vi hver uge skal lave 3 indlæg med alt fra fashion, til livsstil, motion osv. Det er bare mega fedt, for det har jeg jo længe ville starte op, men jeg synes bare det er svært at få tiden til det, eftersom jeg selvfølgelig vil gøre det 100% hvis jeg skal gøre det, meen nu er chancen her da i hvert fald!!

Derefter havde jeg College Math, jeg var rigtig nervøs for hvad vi præcis skulle lave, i forhold til jeg havde matematik på A-niveau på gymnasiet, kunne det slevfølgelig ikke være sværere end det, men alligevel det der med at skulle lære det hele på engelsk og alle begreberne er altid udfordrende. Det gik dog rigtig godt, det er en rigtig god lærer vi har, hun er i hverfald ikke fyldt 30 endnu, så det er ret fedt, at hun er totalt med på vores niveau og har lavet mange af opgaverne så de henvender sig mere til os. 
Da jeg kom hjem mandag aften, gik jeg straks igang med min aflevering for næste klasse og min study guide, det skal vi lave til hver time, study guiden tager mega lang tid, for hun vil have en lang forklaring til hver eneste opgave, så vi senere hen når vi skal til at læse op til vores eksamen, har det hele. Når jeg nu var så godt igang med matematikken, kunne jeg jo lige så godt fortsætte, så jeg sad oppe til kl. 1 om natten og lavede matematik lektier for de næste par uger og fortsatte fredag helt indtil eftermiddag og så var min hjerne også brugt op!!! Fedt at komme igang med det igen og det var ikke så kompliceret som jeg frygtede, nu skal jeg bare have styr på alle begreberne. Jeg har i hvert fald fået lavet lektier for de næste 5 uger, så det er virkelig dejligt.

Onsdag havde jeg min Effective Speech klasse med den samme lærer jeg havde til engelsk det første semester, haha det her skal nok blive godt, hun kan så godt lide mig :) Jeg tror det bliver en rigtig brugbar klasse, eftersom jeg altid bliver så pisse nervøs når jeg skal præsentere foran andre, derfor håber jeg virkelig det her kan hjælpe mig. Fordi det også er en klasse for internationale studenter, er der igen stort kun asiatere, hvilket jeg taler noget bedre engelske end, så det giver også noget mere selvtillid og gør det lidt nemmere at stille sig op foran hele klassen og tale. - Hvilket jeg i øvrigt også gjorde den første dag, hun bad os skrive et par punkter ned om to  ting vi rigtig godt kunne lide ved vores land og så valgte hun selvfølgelig mig til at holde en tale - åh altså. Meen det gik egentlig meget godt.

Efter timer smuttede jeg over i Idea Center, og fik rettet begge min skriftlige afleveringer og skrevet min tale vi skal holde næste gang. Vi skal snakke om en oplevelse der har betyder meget i vores liv, så jeg har valgt at tale om min ulykke tilbage i 2004. 

De eneste bøger jeg har fået i dette semester, åh ja og plus min matematilbog selvfølgelig, meen den kommer vi vidst ikke til at bruge særlig meget, eftersom hun har lavet det meste selv.


Tirsdag eftermiddag efter jeg var brugt op efter mange timers matematik, gik jeg total i selvsving og gik igang med at ommøblere hele stuen, så nu ser det sådan ud :)





Og åh ja vores julestjerne fra Analisa's mor lever stadig - stolt!!



Igår aftes efter en lang dag med lektier og skole. besluttede jeg mig for at forkæle mig selv lidt, så prøvede denne nye opskrift - bagt havregryn, med jordbær, banan og chokolade stykker i ovnen. 


Det var blev rigtig lækkert, meen amerikanerne skrev at de ville bruge det som en lækker morgenmad, ah det ved jeg så ikke helt om jeg ville gøre, det er det godt nok for sødt til, jeg ville nok vælge at bruge det som dessert ;)


Åh ja søndag, tog Trine, Analisa og jeg forresten ud på en to timers vandretur.


Når man ser alle de kaktusser og palmetræer, bliver man virkelig mindet om hvor skøn Californien er.

En kanon flot udsigt udover hele byen.



Haha okay, det ser faktisk overhovedet ikke stejlt ud på det her billede, meen det var det og der var ikek rigtig noget at holde fast i og så var grusset rimelig glat.






Efter to timers vandren og 7 kilo lagt bag os, smuttede vi ned på en café for at få frokost inden vi kørte Trine over til hendes hotel, hvor hun skulle møde hendes to veninder i aften og bo de næste 5 dage eller indtil de finder en lejlighed - hvilket de faktisk gjorde mandag og flyttede ind i igår :)


Jeg har jo købt ny kommode og natbord, dengang jeg købte spisebord, så jeg har prøvet at sælge det andet, heldigt nok ville Trine gerne købe det, så det kører Jenna og jeg ud med idag inden vi har skole senere. Jeg har også fundet ud af, at jeg har brug for et rigtig tegnebord, så det er jeg ved at kigge på, og har derfor også solgt mit skrivebord til hende :) Håber vi kan få plads til det hele i bilen.

Søndag aften efter en lang dag med vandringen og derefter træning, synes jeg. at jeg fortjente et langt dejligt karbad, med stearinlys og film, ah det var tiltrængt :)


Nu blev klokken da også 7.40 så jeg må vidst hellere komme igang med at læse lidt og gøre møblerne klar til at komme ned i bilen :) Ha' en rigtig god aften allesammen :D !!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar