mandag den 28. januar 2013

Volunteer job and opportunity to go to New York :) !!!

Ah så sidder jeg endelig i min seng igen efter en meeeeget lang dag!!! Jeg kom først i seng ved en 5-tiden i morges og denne gang var det altså ikke fordi vi var i byen, men fordi jeg sad og lavede lektier og endte med at skype med familien der hjemme - skønt :) Jeg har endelig fået lavet hele min legatansøgning færdig og mor sender nu to ansøgninger afsted idag, som har sidste ansøgningsfrist d. 1. feb, så nu er det bare med at krydse fingre :) 

Jenna og jeg fik endelig taget de sidste billeder til vores street shots report og jeg fik endelig sat det hele sammen igår nat, så her er slut resultatet:









Jeg vågnede allerede ved en 8-tiden igen i morges, dvs. kun tre timers søvn til mig, min underbevidst syntes åbenbart alligevel at jeg skulle op for at se finale kampen i håndbold. Det var da godt nok ellers ikke værd at stå tidlig op for, meen så var jeg da oppe og så kunne jeg ellers gå igang med lektier. Vi havde ellers aftalt at søndag skulle være vores afslapnings/oplevelsesdag, meen de sidste par dage har jeg godt nok fået en del lektier og så arbejder jeg meget på at få lavet en del, så jeg kan holde lidt mere fri næste weekend, hvor det jo er min fødselsdag. 

Det blev da også til en lang dag med lektier, hele 10 timer ca. med et par spisepauser ind i mellem, men så fik jeg til gengæld også lavet rigtig meget. Jeg fik læst en masse artikler til min research opgave omkring gratis uddannelse i USA.
Jeg fik tegnet mine fire sofa'er (som jeg vidst lige skal have en til at hjælpe mig med at færdiggøre) og mine fire stole. 
Jeg fik øvet lidt til min matematik test i morgen.
Og kigget lidt mere på legater jeg kan søge, men det er bare ikke til at finde nogen....
Her ved en 21-tiden besluttede jeg mig så for at tage ned for at træne, det blev til en hel times styrketræning, samt 40 minutters løb. Jeg har ikke løbet i mega længe, så blev godt nok noget overrasket over at jeg kunne holde så længe, nu må vi se hvad min fod siger til det i morgen. 
Nu sidder jeg i min seng med One Tree Hill og ville lige opdatere bloggen lidt. Underligt nok er klokken 00.30 og jeg føler mig ikke engang træt...

Når lad os gå tilbage til ugen der gik!!

Analisa og jeg holdte film aftes i tirsdags, hvor vi så The Switch, en mega sjov film med Jennifer Aniston, som bestemt godt kan anbefales. Vil ikke lige afsløre nogen af de sjove detaljer, men det er en hyggelig romantisk, komedie film. Det var med popcorn og stearinlys og det hele - rigtig hyggeligt og skønt med en afslappende aften.


Jenna og jeg prøvede en ny opskrift i fredags - Spaghetti Squash. Ikke noget jeg har hørt om før overhovedet, men det smagte mega lækkert. Jeg er ellers normalt ikke rigtig til squash, men det her var squ velsmagende og mega sundt. Man kan købe spaghetti squash, som er en stor gul squash, som man skærer halvt over, tager kernerne ud og krydrer med nogle forskellige krydderier alt efter hvad smag man ønsker og drypper lidt olie henover. Derefter skal de lægges på en brædeplade med den skåren side nedaf og have en ca 50 min ved 175 grader må det ca være (vi bruger jo fahrenheit nu ;)). 

Når de er møre tages de ud af ovnen og så skraber man indholdet ud af dem med en gaffel, så de bliver som de her lange spaghetti strimler!! - lækkert og det mættede rigtig godt, det og et stykke fisk udgjorde 168 kalorier til aftensmad, det er nok det aftensmads måltid jeg har haft med færrest kalorier i, men jeg blev godt nok mæt!!


Idag tog jeg lige en lille pause og sad og surfede lidt rundt på nogle trend billeder, jeg skal jo snart til at føre blog til min trend klasse og jeg er jo så småt begyndt på min egen fashion blog, så her er der lige lidt inspiration:


Asymmetrisk kjole, elsker hvordan snittet falder diagonalt ned over benene - nu må det gerne blive rigtig sommer hurtigt!!


Business clutch: de er ved at blive ret så moderne, og er en del af forår/sommer moden, der er nemlig god plads til en ipad i :)


Og så fandt jeg lige to helt fantastiske stiletter :)


I lørdags havde jeg også min første midterm i min computer rendering klasse, umiddelbart vil jeg sige, at jeg endte ud med en 100% rigtig, jeg føler ikke jeg lavede nogle fejl, så det er jo vildt fedt. Derudover afleverede jeg også nogle flere projekter, som jeg lige vil dele med jer:

Dressform:


Butiks layout.


Mannequin:



Nu er jeg igang med at dekorere et display i en butik og som altid er jeg selvfølgelig gået igang med en kæmpe udfordring. Jeg havde ellers sagt til mig selv at jeg skulle vælge noget simpelt denne gang, meen nej, nej det endte selvfølgelig ud med at blive ret så kompliceret. Mit tema er bryllupper, såå der er en masse at lave, det kommer jeg nok til at bruge rigtig meget tid på i den her uge :)

Da jeg var nede og handle den anden dag, faldt jeg lige over de her smukke blomster som nu prydrer vores spisebord, der ellers er fuld af bøger, computere og papirer. Både Analisa og jeg er i fuld gang med at studere hver eneste dag. Hun har lige tilmeldt sig noget online undervisning som hun skal til eksamen i til sommer.


Åh ja jeg fik mega gode nyheder at vide den anden dag. Tirsdag havde jeg ikke nogen timer, men havde bestyrelsesmøde i fashion klubben, så jeg ville lige få styr på nogle ting med min vejleder. Det er egentlig meget rart, at de har mange vejledere på skolen, som alle har noget at gøre med nogle specielle områder, så når man skal finde ud af nogle forskellige ting, kan man nemt ende op med at snakke med en 4-5 forskellige personer, hvilket også var det jeg endte ud med at gøre.

Jeg fandt dog ud af, at jeg kan tage grafisk design, de sidste 5 lørdage, så jeg fortsætter med min lørdags klasser.
Derudover fik jeg helt styr på hvordan mit skema vil se ud, hvis jeg tager indretningsarkitekt linjen til januar-maj næste år og kan så få begge uddannelse på den tid en uddannelse ville have taget - det kræver hårdt arbejde men det skal nok kunne lade sig gøre.
Derudover var jeg over og snakke med den internationale vejleder, omkring mine visa papirer når jeg går igang med den anden linje til januar næste år. Det endte ud i en samtale om hvorvidt det ville være muligt at tage et semester til New York enten i noget praktikplads eller skole. Meen jeg ville jo gerne afslutte begge uddannelser til maj 2014, så jeg kan være med til ceremonien, som de kun holder en gang om året hvert år. Når jeg er færdig, har jeg en arbejdstilladelse i et år, som jeg fandt ud af, at jeg kan udsætte to måneder, dvs jeg har hele juni og juli til at tage til New York i og har derefter 90 dage til at finde et arbejde i. Det kunne være mega fedt at tage afsted og bare leje et lille værelse et eller andet sted!!!

Som om det ikke var nok med en masse gode oplevelser, så snakkede jeg også med Ms. Hicks (min lærer fra min klasse hvor jeg designede min shopping taske sidste år). Det er hende jeg har snakket med omkring at arbejde frivilligt for hende og nu har hun endelig fundet ud af, at det godt kan lade sig gøre i forhold til skolen osv. Sååå jeg har fået "arbejde" ved hende nu, jeg skal emaile hende assistent på tirsdag og snakke lidt mere om detaljerne. Hun har et firma der dekorer butikker og events osv, så det bliver rigtig spændende at være en del af. Jeg tror dog ikke det umiddelbart er i den retning jeg vil gå, men erfaring, kontakter og noget at starte ud med er jo bare mega fedt.

Efter samtalen med hende, var det første gang det slog mig, at der kun er 1 1/2 år tilbage, så er jeg færdig med uddannelse og skole og skal ud på arbejdsmarkedet. Det man har arbejdet på hele livet, når snart sin ende og så begynder der et helt nyt kapitel. Det er squ lidt vildt at tænke på synes jeg, så er man lige pludselig ved at blive rigtig voksen. Haha ;)

Nu endte klokken så også med at blive 1 om natten, så jeg må vidst hellere ligge det her fra mig, tage min Harry Potter bog frem og læse i den til jeg falder i søvn - skole kalder jo også i morgen igen og en masse skønne lektier .) Ha' en fantastisk dag allesammen!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar