søndag den 16. februar 2014

Concept & Idea - Theme: Plastic

Ah endelig - færdig med mine 4 koncepter/idéer til vores 2. vindue. Denne gang valgte jeg at lave to af dem på computeren og to af dem i hånden. Jeg tegner normalt altid i hånden, så jeg følte det ville være godt lige at få genopfrisket computer programmerne og vise at jeg kan lave begge dele! Vores tema er plastic, dvs. alt i vinduet skal være lavet af plastic.

Sketch 1:
Jeg har designet hver kjole ud fra plastic bestik, kjolen til venstre er lavet af skeer i en cirkel, den røde kjole er knive der ligger på langs og sidst men ikke mindst er den blå kjole lavet af gafler. Pueha det blev et større projekt end jeg lige havde regnet eftersom jeg har siddet og lagt hver enkel stykke bestik ind… 

Sketch 2:
Denne ide er baseret på vand flasker, derfor er kjolen også designet ud af vandflasker - nogle af dem smeltet en anelse, så de kunne formes. Derudover også lidt design på væggen med vand flasker.

Sketch 3:
Vores lærer er meget til det simple, så det har jeg valgt at fokusere på. Denne sketch er lavet med udgangspunkt i plastic tallerkener med "Life Quotes" på. Kjolen er designet af gennemsigtige plastic poser.


Sketch 4:
Sidste sketch er også holdt i det simple, igen har jeg valgt at bruge plastic tallerkener som dekoration på væggen og kjolen er designet af tallerkener, skeer lavet som blomster og halve kopper.


Nu bliver det spændende at se hvad der sker på tirsdag og hvad min lærer siger til dem. Vi har som sagt ikke fået vores grupper endnu, dvs. det kan sagtens være at det slet ikke bliver nogle af mine idéer vi ender op med at bruge. Meen altså så har jeg i det mindste måske lidt nyt til min portfolio!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar