søndag den 16. februar 2014

Valentine's Day

Første Valentine's Day hvor jeg rent faktisk havde en at dele den med (ikke som sidste år hvor Jenna og jeg trøstede hinanden med at være singler) og det blev også til noget af en oplevelse!!… Vi stod tidligt op for lige at nå en times tid i fitness og så var planen ellers at vi skulle til Malibu!

Jeg havde lige hurtig været inde på google og søge en vejledning til hvordan vi kunne tage bussen der op - det ville tage lidt over 2 timer, men hva fanden vi havde jo hinanden og i princippet hele dagen!


Vi nåede ikke den første bus mod Santa Monica fordi vi skulle have vekslet en $10 til $1's - derfor skyndte jeg mig at slå en ny rute op og det viste sig vi kunne gå ned og tage en anden bus og stadig nå bus nr 2 mod Malibu. Vi steg på og sad i bussen i en 45 min tid indtil den nåede ende stationen, vi var dog stadig ikke nået helt derned hvor vi skulle - hmmm underligt… Teknologien er åbenbart ikke altid til at regne med. Når men længe leve en mobil med gps og internet i det mindste, så jeg fandt en ny bus der kunne køre os ned til vores næste bus. Den ventede vi kun på i ca 30 min og kom endelig afsted. Og heldigvis var ventetiden til bus nr. 3 ikke særlig lang (og gudskelov koster det kun $1.50 pr bus tur). Jeg havde undersøgt at der var et område hvor der både var en hiking rute og en strand så det ville være perfekt at kunne gøre begge dele. Jeg skal ærlig indrømme at jeg ikke nåede at researche særlig meget omkring Malibu, så det var ikke helt gået op for mig at det rent faktisk er hele kyst linjen der går ind under Malibu og derfor ikke kun en specifik by.

Jeg fulgte med på kortet på min telefon og kunne se at næste stop var hvor vi skulle af. Hah - Søren var godt nok noget skeptisk og der var skam også kun en tank station og private grunde ned til stranden man ikke kunne gå ned af. Der var ganske rigtig en rute op i bjergene, men den ville tage flere timer. Altså blev vi nødt til at sidde og vente på næste bus for at komme længere ind mod Malibu (eller det vi troede var byen!)

Længe leve en quest bar i tasken eftersom det tog 45 min inden næste bus kom ;)


Vi nåede endelig på bussen og efter 4 timer i transport nåede vi da også frem til en strand. Ikke helt som jeg havde regnet med, altså misforstå mig ikke, det var en rigtig dejlig strand, men der var heller ikke andet end det. Jeg tror simpelthen aldrig vi fandt det helt rigtig Malibu - i hvert fald ikke byen.


Men når nu havde vi jo brugt al den tid på at komme her til, så måtte vi også hellere nyde stranden og sandet, med vores medbragte frokost og en dejlig gå-tur på stranden.


Og vandet var pisse koldt ;) Men dyppe tæerne det skulle da prøves!


Trods turen overhovedet ikke blev som planlagt var det vigtigste jo trodssalt at vi var sammen og jeg nød bare rigtig meget en dag væk fra byen med lektier og skole :)





Efter at have gået en tur på stranden og nydt den sol vi trodssalt nåede - tog vi bussen tilbage ind til Santa Monica og fandt en hyggelig restaurant der vi kunne spise middag på.

Forretten bestod af friture stegte kyllinge fillet'er til Søren og en lakse creme suppe til mig - mums!



Til hovedret var der lamme koteletter til Søren


og en lækker lakse salat med gedde ost og pecan nødder som jeg er blevet helt vild med!


Det var noget rigtig lækkert mad udover de godt lige kunne lære at bruge nogle krydderier…

Efter middagen gik vi lige en lille romantisk hygge-tur rundt i en af parkerne.


Og vendte derefter snuden hjemad igen. 
Efter 11 timers rejse var vi godt smadrede - det havde måske ikke helt været den dag vi havde regnet med, men uden tvivl stadig en rigtig dejlig dag sammen, med endnu flere dejlige minder!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar