lørdag den 15. marts 2014

Installing - all the hard work is about to come to an end!

3 dage med hård slid, masser af arbejde og en mase nye - gode oplevelser er nu kommet til sin ende og vi kan nu kigge tilbage og være stolte af de sidste tre-fire ugers slid og kreative process. Vi startede mandag med at slæbe alle tingene ud i en lastbil og køre det op til studiet. Jeg havde taget Søren med på arbejde, så vi havde en stærk fyr der kunne hjælpe os med at slæbe - han synes godt nok ikke helt om at skulle op lidt over 6 og arbejde, meen jeg synes han havde godt af at komme lidt ud fra lejlighedens fire vægge haha ;) Det tog et par timer og to læs at få alt ud i lastbilen og kørt der over - og så var det da vidst meget godt at vi ikke havde nået at træne den morgen for hold da kæft hvor var der meget tungt at slæbe på. Efter vi havde fået alt derover, fået alle tingene delt op i de tre forskellige sektioner var en meget vel fortjent - gratis frokost lige hvad vi havde brug for. Jeg havde sagt jeg kun kunne blive til kl. 2 om mandagen, eftersom det nok ville blive en laaang dag tirsdag og onsdag, blev jeg simpelthen nødt til at have en eftermiddag til at arbejde på mine eksaminer til næste uge. Efter vi var kommet hjem måtte Søren da indrømme at det faktisk alligevel ikke havde været så slemt :) Og vi var da også en anelse trætte da vi tog ned og træne om eftermiddagen.  

Tirsdag startede jeg ud med projekt bygge en hel væg op. Vi havde rigtig meget vi skulle nå og vi var kun Julia, Lauren, Ariel, Peter og jeg, så tingene skulle bare klappe rigtigt.

Inde i dette område skulle vi have kreeret vores detektive område og synes ikke rigtig lige om den fine blå væg her:


Mens Julia og Lauren arbejdede på at bygge endnu en dør og Ariel arbejdede inde i Wilderness området, fik jeg målt området op og lavet et par udregninger på hvordan jeg smartest muligt kunne få bygget den væg. Jeg havde snakket med McCall om det dagen inden og da han tilbød at vores praktikant Renée kunne hjælpe mig, havde jeg lovet ham at jeg sagtens kunne gøre det selv på et par timer (hun er virkelig langsom, og jeg følte det bare ville tage endnu længere tid hvis jeg skulle til at forklare hende en masse også) men altså derfor skulle jeg virkelig også lige bevise at jeg sagtens kunne selv! Jeg havde en masse store plader at arbejde med, men eftersom der var to hjørner hvor væggen skulle skifte retning, blev jeg nød til at måle op hvor det præcis ville være så jeg kunne score (skære pladerne næsten over) de rigtige steder.


Første del klar til at komme op. 


I mellemtiden var Julia og Lauren godt igang med at lime bag væggen på døren.



1. del af væggen oppe og klar!


2. del oppe og så var problemet bare at få de to vægge til at sætte sammen - der var ikke ligefrem meget plads bagved til at bevæge sig omkring derinde!


De basale ting var klar inden frokost - fedt lige at kunne bevise mig selv ;)


Eftersom jeg havde malet træ nuancerne på den anden dør, og Julia og Lauren ikke var lige så sikre på det, færdiggjorde jeg også lige døren :)



Efter frokost fik Lauren og jeg også sat "Step & Repeat" væggen op til fotograferne og lige lidt tøse hygge :)



Vi havde været igang fra kl.8-20 så da vi lukkede af med det hele ca. 80% færdig var jeg godt og grundig træt - og orkede bestemt intet andet end at smide mig hjem i sengen. 

Onsdag startede vi igen op kl. 8. Lauren havde lige pludselig fået en masse lektier at se til og Jenna var totalt over booket på arbejdet, så det var kun Julia, Ariel, Peter, McCall og jeg - og der var stadig meget vi skulle nå at have gjort færdig… McCall var heldigvis rigtig godt tilfreds med alt det vi havde lavet dagen inden og han synes det var ret imponerende at jeg havde fået bygget hele den væg selv. Jeg gik igang med at få målt tæppet ud jeg skulle have lagt ned hele vejen igennem vores område, skåret det til, lavet hjørner og fik det tapet til gulvet. Som om jeg ikke havde tapet rigelig med tæppe, skulle vi da også lige have lagt den røde løber ud og tapet den ned også. Nu skulle det hele bare fin pudses. Det er utrolig hvor hurtigt tiden går og det gjorde det ikke bedre at McCall gik og fortalte hvad tiden var hver halve time ca. …. Efter frokost gik McCall og jeg igang med at finde ud af hvor hver enkelt outfit skulle være og begyndte at klæde mannequins'ene på. De er jo slet ikke til at arbejde med, de flytter sig jo ikke rigtig haha ;) Peter havde brugt det meste af formiddagen på at printe vinyl ud til at klistre på vægge osv, som Ariel og Julia var gået igang med at sætte på, men det er en meget lang process med mange steps, så det tog virkelig lang tid. Jeg skulle egentlig gå kl. 1 fordi jeg skulle nå hjem og i bad inden min kl. 3 klasse fordi jeg måske havde min business præsentation kl. 6. Meen McCall ville meget gerne have at jeg kunne blive længere, så i sjov sagde jeg at han jo bare kunne skrive til Miss D (min business lærer) at jeg ikke skulle præsentere i aften, for så ville jeg ikke blive nødt til at tage hjem først, men kunne blive til 2.30. Det synes han da var en vildt god ide, så det gjorde han med det samme (fedest så vidste jeg da at jeg ikke skulle præsentere før næste uge). Tiden fløj afsted og inden vi så os om var kl. 3.15 og Julia og jeg var allerede sent på den til klassen. Jeg havde heldigvis skrevet til Lauren og bedt hende om at sige til vores lærer at vi var blevet forsinket pga et skole projekt. 
Jeg havde det virkelig dårligt med at blive nødt til at smutte inden det hele var færdigt, meen jeg kunne jo heller ikke bare blive væk fra timen, jeg havde trodssalt en eksamen jeg skulle aflevere. 
Vi suste afsted til min lejlighed så jeg kunne løbe op efter mine ting og lidt mad og derefter til skolen. Vores lærer var heldigvis helt okay med det og synes bare det var rigtig fedt at vi arbejde på det. 
Jeg fik en besked fra Peter senere og de havde heldigvis nået at få det hele gjort færdig og havde fået rigtig mange komplimenter for hvor godt det så ud til udstillingen - fedt nok :D !!! Nu skal han vidst til at lave en masse andre projekter for de andre afdelinger og vil gerne have mig med til at arbejde på dem wuhuu !!!
Da jeg var hjemme ved en 9-tiden var jeg rigtig godt og grundig bombet. En dag med run på i hele 13 timer slog mig da jeg kom hjem og jeg faldt nærmest død om på sengen. Det har været nogle rigtig fede dage og se det hele blive sat sammen, men hold da kæft også hårdt! Der blev taget professionelle billeder til udstillingen så når jeg har dem smider jeg dem lige ind her!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar