tirsdag den 25. marts 2014

KBH fra august 2014!

Nu har det her blog oplæg vidst lagt i mine gemmer et par uger - så mon ikke det er på tide at jeg får skrevet lidt og lagt det ud. Som en del af jer nok efterhånden har hørt har vi nu besluttet at flytte tilbage til DK i august 2014. Det er desværre ikke muligt for Søren at få et arbejdsvisa herover, der er så vildt stramme regler, at han vidst nærmest skal være professor på et universitet før det er muligt… Vi har godt nok deltaget i et lotteri omkring et Green Card (opholds- + arbejdstilladelse) men det får vi ikke svar om før 1. maj og hvis han skulle være så heldig at få det vil der stadig være rigtig meget arbejde i det. Derudover har han jo heller ingen uddannelse endnu, så det vil han gerne hjem og have. Selvom det kunne være rigtig fedt at leve herover og specielt med min uddannelse kunne jeg uden tvivl få nogle vildt fede oplevelser, men nogle gange må man også bare se realiteten i øjnene. Han spilder jo lidt tiden herover ved ikke rigtig at komme videre med uddannelse osv. Så vi må bare se på det som det sidste års tid herover, har været en vild fed oplevelse for ham og lidt et slags sabbat år.

For mit vedkommende kunne jeg bare begynde at mærke at jeg havde brug for nogle svar. Jeg havde brug for at kunne begynde og planlægge min fremtid og vænne mig til tanken om hvorvidt jeg skulle blive boende herover i nogle år endnu, eller hvorvidt jeg skulle begynde at forberede mig selv på et liv i DK igen. Jeg elsker virkelig at bo herover og det skal da heller ikke være nogen hemmelighed at jeg meget gerne vil blive boende her, men efter over 3 år bosiddende så langt væk fra min familie og venner savner jeg godt nok at komme tættere på! Og eftersom jeg ved at jeg ikke skal bo i LA resten af livet, føler jeg at det er nu det er det rigtige tidspunkt at flytte tilbage. Når man alligevel har i baghovedet at man skal flytte tilbage på et tidspunkt, føler jeg også bare at man ikke 100% falder helt på plads. 

Nu når beslutningen er taget glæder jeg mig rigtig meget til at komme tættere på jer alle sammen, men samtidig frygter jeg det godt nok også lidt. En ting er at være hjemme på ferie i et par uger, men rent faktisk at flytte tilbage, det skræmmer mig alligevel lidt. Jeg føler jo at USA er mit hjem nu, det er alle butikkerne, menneskene og vejret herover jeg er vant til og som er en del af min hverdag, så lige pludselig at skulle have København som mit hjem, bliver virkelig underligt. For en ting er jo at flytte tilbage til DK, men derimod også at flytte til København er jo endnu et nyt skridt. 

Det bliver København vi flytter til, da det er der Søren har søgt ind på uddannelse og da det også er der, der helt sikkert burde være bedst muligheder for mig i forhold til job. 

Nu er det bare med at nyde de sidste par måneder herover :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar