fredag den 7. marts 2014

IMPD Special Project - progress is happening!

Så sker der virkelig noget med vores specielle projekt til IMPD linjen på skolen og jeg har husket og få taget nogle billeder! 

Det her er væggen for vores udendørs tema, det er de 3D billeder jeg lavede med Peter for to uger siden. Det startede ud som 8 stykker tapet, der skulle sættes sammen til et stort billede, der udover skar vi det hele ud i niveau'er og limede det sammen på plader for at give det noget mere dimension. Det er dog lidt svært at se her på billedet, men det ser ret fedt ud i virkeligheden. Det er dejligt at se hvordan alle vores små projekter stille og roligt begynder at ligne noget.


Derudover, lavede jeg i sidste uge sten som vi skal bruge som rekvisitter.

Jeg startede ud med disse plader som jeg skar ud i kvadrater:


Da jeg stod og savede alle de her dele ud, blev vores mexicanske arbejds mænd helt forbavset over hvor handy jeg var og god til at save - haha det er han nok ikke vant til at se fra en kvinde ;)!

Og delte op i forskellige bunker, til forskellige størrelse sten.

Derefter limede jeg dem sammen og tilføjede lidt fylde med sådan noget skum vi bruger (jeg aner altså ikke lige hvad det hedder på dansk) Derudover har det ligesom at være stenhugger, jeg skulle selvfølgelig have ændret stenene fra kvadrater til faktiske sten, - noget der tog viiiildt lang tid - selvom  det hele skal se tilfældigt ud, sådan er naturen jo, var der stadig en mening med hvert enkelt hug. Efter flere timers arbejde, resulterede det dog også at jeg kiggede ned på min finger og så var der squ ikke mere skind tilbage - man kan da sige at jeg går hele vejen for at få gjort tingene færdig! Og så også rigtig fin ud bagefter med støv over det hele.



Derefter var det tid til at male dem - spray maling er ret stærkt så det var med maske på, ih jeg følte mig lækker!


Jeg startede med at ligge en basis farve af mørkebrun ned og derefter tilføjede jeg en masse forskellige natur nuancer i brun, grå, orange og grøn.


Efter mange timers arbejde havde vi nu sten til vores rekvisitter:





Vi er efterhånden også kommet rigtig langt med vores cross fit område:


Henover weekenden var de gået igang med at lave opmålinger og ligge en plan for vores detektiv område, så igår kunne vi begynde at bygge på det. De havde fået st panelerne op på væggen:


Og så lærte jeg lige at sætte gardiner op også - jeg føler mig efterhånden ret meget som en handy man, nu har jeg boret med bor, før derefter at bore med skruer - hænge gardiner op, arbejdet med søm pistol, maskin sav osv. det er faktisk lidt fedt haha :)!


I weekenden havde de også sat plader op til vores dør - Julia havde malet den er enkel brun farve inden hun blev nødt til at gå op til time og så gik jeg ellers igang med at male træ-effekter på døren så det ligende faktisk mørk træ. Det var ret fedt at kigge på resultatet bagefter og se hvordan de male teknikker jeg har lært virkelig hjalp mig til at give en dør meget mere liv!


Nu har vi efterhånden styr på det hele og på mandag begynder vi at pakke alle tingene i lastbiler og kører det over til det studie det skal sættes op i. Og så har vi mandag og tirsdag og onsdag formiddag til at få det hele installeret - det bliver rigtig spændende at se hvordan det hele ser ud sammen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar